سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری اولین نشست طراحی و تدوین سناریوی تمرین تخصصی بازتوانی پس از بحران با حضور نمایندگان و کارشناسان سازمان‌های مرتبط در این حوزه خبر داد.

همشهری آنلاین: شاهین مظفری،معاون آموزش، بازتوانی و مشارکت اجتماعی اعلام کرد: این نشست با هدف شناخت ظرفیت‌های سازمان‌های مسئول و همکار در حوزه بازتوانی، ارزیابی فرآیندهای فعال سازی و ورود تیم‌های بازتوانی در شرایط اضطراری مختلف وهماهنگی‌های بین سازمانی و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات کارشناسان این حوزه در جهت شبیه‌سازی ساز وکارهای حضور در شرایط اضطراری برگزار شد.

مظفری افزود: در این نشست تعدد نقش‌های موازی، عدم هماهنگی بین سازمانی، عدم شناخت از ظرفیت‌های سازمان‌های دیگر و متکی بودن بر پروتکل‌های سازمان خود و نداشتن پروتکل‌های بین‌بخشی در این حوزه از جمله مهمترین نقطه ضعف‌های فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه مطرح شد که در نهایت به ناکارآمدی در ارائه خدمات به جامعه هدف منجر خواهد شد.
وی افزود: این معاونت در تلاش است تا با استمرار در برگزاری نشست‌های تخصصی با سازمان‌های متولی در حوزه بازتوانی در جهت نزدیک کردن نظرات و رسیدن به ایدهای اجرایی برای برگزاری برنامه‌های مشترک و منسجم در این حوزه گام بردارد.

منبع: همشهری آنلاین