تیم فوتبال بارسا با فلیک همه را ۲بر یک می‌برد اما مصدومیت‌ها نگران‌کننده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بارسلونا با هانسی فلیک همه حریفان را ۲بر یک می‌برد. در سومین بازی از سومین هفته لالیگا هم بارسا با همین نتیجه به پیروزی رسید. جالب اینجاست که بارسایی‌ها ال‌کلاسیکوی پیش‌فصل را هم ۲بر یک از رئال برده بودند. بارسا سه‌شنبه رایو وایه‌کانو را ۲بر یک شکست داد اما این پیروزی با اتفاق تلخی همراه شد؛ با پایان یک پدیده؛ مارک برنال که این روزها خیلی روی او تبلیغ می‌شد و خیلی‌ها او را با بوسکتس مقایسه می‌کردند، رباط صلیبی پاره کرد.

برنال، پدیده ۱۷ساله بارسلونا به‌ احتمال فراوان کل فصل را از دست خواهد داد. این چهارمین فصل پیاپی است که جوانان بارسلونا با مصدومیتی مشابه پرپر می‌شوند؛ ۲۰۲۱آنسو فاتی، ۲۰۲۲پدری، ۲۰۲۳گاوی و ۲۰۲۴برنال به‌دلیل مصدومیت‌های مشابه از تیم جدا شدند. کار کشیدن زیاد از بازیکنان جوان، یکی از دلایل این اتفاق تکراری است اما این‌بار موضوع فرق داشت. بارسا سال‌های پیش در پایان فصل بازیکنان جوان را از دست داده‌ بود اما برنال در ابتدای فصل مصدوم شد. البته این بازیکن ۱۷ساله در همین ۱۰روز ۳بازی انجام داده و ۲۵۰دقیقه در زمین بوده. لاماسیا بارها نسبت به خطر آسیب‌دیدگی بازیکنان جوان به مدیریت هشدار داده بود. با بازی‌های سنگینی که یامال انجام می‌دهد، خدا به داد او برسد. از بین پائو پریم و کاسادو از تیم ب، یکی جانشین برنال خواهد شد.

گفته می‌شود پدری هم در این بازی دچار مصدومیت شده است. این بازیکن شکننده که در ۲سال اخیر آسیب‌دیدگی‌های زیادی را تجربه کرده، ممکن است دوباره برای مدتی بیرون بماند. فعلا باشگاه این موضوع را لاپوشانی کرده اما در بنگاه‌های شرط‌بندی روی مصدومیت طولانی‌مدت این هافبک اسپانیایی شرط بسته‌اند.

یک اتفاق دیگر هم در بارسلونا افتاده؛ دنی اولمو سه‌شنبه‌شب نخستین بازی‌اش را با پیراهن بارسا انجام داد و حتی گل هم زد اما ممکن است مجوز بازی‌ او باطل شود. بارسلونا برای اینکه نام این خرید جدید را در لالیگا ثبت کند، احتمالا به‌دروغ اعلام کرده که کریستنسن مصدوم است و تا نیم‌فصل و ماه دسامبر دور از فوتبال می‌ماند. اگر خلاف این ادعا ثابت شود و مدافع دانمارکی یک‌ ماه دیگر خوب شود که به‌نظر می‌رسد اینطور باشد، باشگاه با مشکل روبه‌رو می‌شود. در حال‌حاضر سران باشگاه اتلتیک بیلبائو علیه بارسلونا شکایتی را به لالیگا برده‌اند تا مطمئن شوند در ثبت قرارداد اولمو و اینیگو مارتینس اقدام غیرقانونی انجام شده است یا نه. مدیران بیلبائو می‌گویند بارسایی‌ها با مدرک‌سازی در مصدومیت آرائوخو و کریستنسن، مجوز ثبت‌نام اولمو و مارتینس را به‌دست آورده‌اند.

نکته دیگر این مسابقه این بود که اونای لوپس پس از ۹ماه برای رایو وایه‌کانو گل زد. آخرین گلی که زده بود هم به بارسلونا و تراشتگن بود.

بارسلونا که در بدترین اوضاع اقتصادی گیر افتاده، از همه‌چیز پول درمی‌آورد. بارسا و لاپورتا خدمات «تماشای کار بازسازی ورزشگاه نوکمپ» را ارائه می‌دهند. قیمت بلیت از ۲۹یورو شروع می‌شود و بالاترین قیمت آن ۹۹یورو است. افراد برای تماشای بنای این ورزشگاه باید چنین پولی را بپردازند.

منبع: روزنامه همشهری