علی‌اصغر اعرابی، ستاره فصل گذشته سپاهان و خرید جدید فولاد از رفتار عجیب مورایس پرده برداشته است.

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش

علی‌اصغر اعرابی فصل گذشته مثل بسیاری از بازیکنان نام‌آشنا شمس‌آذر در تیم سعید دقیقی چهره شد و با توجه به عملکرد خوبی داشت که در نیم‌فصل با پیشنهادی که از سپاهانی‌ها داشت، به تیم مورایس پیوست. اعرابی در تیم سپاهان نمایش درخشانی از خود نشان داد اما به یکباره از ترکیب طلایی‌پوشان کنار گذاشته شد تا درنهایت برای فصل جدید در فولاد شاگرد یحیی گل‌محمدی شود. اعرابی از ماجرای انتقال غیرمنتظره‌اش به سپاهان و جدایی از این تیم پرده برداشته و با همشهری گفت و گو کرده است.

*شمس آذر فصل گذشته پدید لیگ برتر بود و شاید جدا شدن از این تیم در نیم‌فصل و باتوجه به انگیزه‌هایی که برای بازیکنانش وجود داشت خیلی منطقی به نظر نمی‌رسید. چه اتفاقاتی افتاد که از این تیم رفتی؟

با مدیرعامل به مشکل خوردم. با پیشنهاد باشگاه سپاهان و با انتقال من، ۱۰میلیارد تومان بابت رضایتنامه من به شمس‌آذر می‌رسید. سعید دقیقی مربی من بود و این تیم را دوست داشتم، حتی ابتدای فصل گذشته به مس رفسنجان رفتم اما دوباره با اصرار آقای دقیقی و مدیرعامل به شمس آذر برگشتم. آنها قول‌هایی به من داده بودند.

*چه قولی؟

قرار بود همان مبلغ قرارداد مس رفسنجان را به من در شمس‌آذر بدهند اما فقط دروغ گفتند و وقتی به شما دروغ می‌گویند از جایی که هستی زده می‌شوی و حالت بد می‌شود. من همان اول فصل که به مس رفسنجان رفتم، از تیم سپاهان پیشنهاد داشتم و پیامک‌های باشگاه سپاهان را دارم. اما تیم شمس‌آذر شرایط خوبی نداشت و با امتیاز منفی۳ قرار بود لیگ را شروع کند به همین خاطر آقای دقیقی اصرار داشت من به شمس آذر برگردم و چند بار با من تماس گرفت و حتی با پدرم صحبت کرده بود. آن موقع تیم مس رفسنجان پنجم شده بود و تیم شمس‌آذر تازه از لیگ یک آمده بود ولی من قبول کردم به این تیم برگردم و خیلی‌ها به من خرده گفتند که چرا چنین تصمیمی گرفتم اما مدیرعامل شمس‌اذر به من دروغ گفت و جواب اعتماد من را اینطور داد و همان اول که به شمس‌آذر برگشتم به من گفتند مبلغی را که صحبت شده بود، نمی‌توانیم به تو بدهیم و حتی یک میلیارد و پانصد ومیلیون تومان هم از قرارداد من کسر کردند. من گفتم مشکلی نیست و قرار بود ۴۰درصد پولم را همان ابتدا بدهند و حتی این مبلغ هم نیم‌فصل به من پرداخت شد. قرار بود آپشن‌های گل و پاس گل‌های من را در لیگ یک به من پرداخت کنند اما این اتفاق نیفتاد و فقط به من دروغ گفتند.

*وضع مالی شمس ‌آذر خوب نبود؟

نه. تا سالی که با شمس‌آذر درلیگ یک قهرمان شدیم مالکان تیم ۹۷درصد پول قرارداد بازیکنان را پرداخت کردند، خیلی سالم و روراست بودند اما وقتی به لیگ برتر آمدند آقای مدیرعامل راه و روش‌های دیگری را به آنها یاد داد.

*پس خیلی اذیت شدی؟

به قدری عصبی شده بودم که در بازی دوستانه با آلومینیوم اراک آقای دقیقی سر من فریاد زد و من یک راست از زمین بیرون رفتم.

*تقریبا ۹ بازیکن از شمس‌آذر جدا شد و این خیلی عجیب بود.

وقتی بازیکنان از شرایط راضی نباشند می‌روند. من هم به خاطر اینکه از آن شرایط خلاص شوم رفتم و مجبور به جدایی شدم.

*خب کمی از سپاهان صحبت کنیم. خیلی زود در این تیم جا افتادی و در چند بازی در ترکیب مورایس فیکس شدی اما به یکباره دیگر در ترکیب جایی نداشتی و حتی جام‌حذفی هم بازی نکردی.

من در خیلی از بازی‌های سپاهان معمولا به عنوان بازیکن تعویضی وارد می‌شدم اما خیلی تاثیرگذار بودم. در بازی با الهلال روی گل تاثیر داشتم و در جام حذفی مقابل شمس آذر پاس گل دادم، بازی با ذوب‌آهن روی پنالتی تاثیرگذار بودم، 3بازی پیکان، نساجی و شمس‌آذر در لیگ برتر فیکس بودم، در بازی با پیکان عالی بودم اما بازی بعد مورایس من را از ترکیب خارج کرد، بازی با نساجی هم که عملکرد خوبی داشتم همین رفتار را با من داشت و در بازی با شمس‌آذر یک گل زدم و ۲پاس گل دادم و زمینه‌ساز هت‌تریک رامین رضاییان شدم اما از بعد از آن بازی دیگر مورایس به من بازی نداد و در ادامه در بازی‌های جام حذفی کلا در ترکیب نبودم.

*شاید دیگر در تفکرات مورایس جایی نداشتی؟

اول فصل خود باشگاه سپاهان من را می‌خواست و گفتند که فیلم‌های تو را به مربی نشان دادیم و او هم گفته هرطور شده این بازیکن را جذب کنید. زمانی که به سپاهان پیوستم خود مورایس به من گفت که عاشق بازی تو هستم و برای تو برنامه دارم.

*پس چرا به یکباره تو را نخواست؟

مورایس اصلا ثبات فنی و شخصیتی ندارد.

*چطور؟

نیم‌فصل پارسال که به سپاهان اضافه شدم کاوه رضایی، رضا شکاری، هادی محمدی و سیاوش یزدانی را در لیست مازاد گذاشته بود اما نیم‌فصل دوم همین بازیکنان ۸۰درصد بازی‌ها را بازی کردند. عرشیا سرشوق را نیم‌صل در لیست مازاد گذاشته بود اما امسال در ابتدا کلی اصرار داشت که او در لیست بماند اما دوباره این بازیکن را در لیتس مازاد گذاشت. جلال‌الدین علی محمدی، کاپیتان اول سپاهان را پارسال در لیست مازاد گذاشته بود اما امسال دوباره اصرار داشت که او را نگه دارند. سپاهان رضا اسدی را با کلی تلاش جذب کرد اما امسال مورایس گفته که او را نمی‌خواهد. اسدی پارسال تا نیم‌فصل ۱۰ گل زده بود اما نابودش کرد.

*پس حسابی از دست مورایس عصبانی هستی؟

اول فصل با مورایس صحبت کردم و به من گفت که در پلن من نیستی و من هم به باشگاه سپاهان گفتم که مربی می‌گوید جایی در تفکرات او ندارم پس رضایتنامه من را بدهید تا جدا شوم اما باشکاه سپاهان به من گفتند رضایت نمی‌دهیم، اجازه بده تا مورایس از ترکیه برگردد و رضایت کتبی برای جدایی تو بدهد. یعنی خود باشگاه سپاهان هم به مورایس اعتماد ندارد. درنهایت بعد از یک ماه که وضعیت مشخصی نداشتم و باشگاه هم به من رضایت نمی‌داد مجبور شدم قرضی جدا شوم.

*مورایس چند بار بحث جدایی از سپاهان را مطرح کرد اما دوباره در این تیم ماند.

قبل از جام حذفی گفت می‌رود و رفت دورهایش را زد و دوباره برگشت. خب مشخص است که باشگاه‌های دیگر او را نخواستند و یک سال دیگر در سپاهان قرار داشت و کجا برای او بهتر از سپاهان.

*فکر می‌کنی سپاهان با این حواشی باز هم امسال به مشکل برخورد کند؟

من با سند و مدرک گفتم و همین حالا هم در باشگاه سپاهان برخی بازیکنان مشکل دارند.

*بعد از اینکه قرار شد از سپاهان جدا شوی. از کجاها پیشنهاد داشتی؟

غیر از پرسپولیس، استقلال و تراکتور از همه تیم‌ها پیشنهاد داشتم و تصمیم گرفتم به فولاد بروم و با آقای یحیی گل‌محمدی کار کنم.

*تیم فولاد را چطور می‌بینی؟

از زمانی که یحیی گل‌محمدی به این تیم آمده، فولاد وضعیت خیلی بهتری پیدا کرده است.

*مربی چقدر در یک تیم تاثیرگذار است؟

از ۱۰۰ درصد یک تیم بالای ۶۰ درصد مربی است و ۴۰ درصد بقیه ابزار و بازیکنان تیم هستند و این مربی است که از ابزار استفاده می‌کند.

*فولاد می‌تواند مدعی باشد؟

آقای یحیی با تیم‌هایی غیر از پرسپولیس مثل ذوب‌آهن ۲بار جام حذفی گرفته و با تیمی مثل پدیده سهمیه آسیایی گرفته است. گل‌محمدی قشنگ کارش را بلد است. پیش‌بینی می‌کنم که امسال اتفاقات خوبی برای فولاد می‌افتد والبته این بستگی به تلاش ما بازیکنان دارد.

منبع: روزنامه همشهری