آیین آغاز عملیات اجرایی فنس کشی محور میامی_کاهک و بالعکس، محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی در شهرستان میامی با حضور هاشمی استاندار سمنان و نماینده مردم شاهرود در محور میامی-سبزوار در منطقه میاندشت برگزار شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد عجم نماینده شاهرود و میامی در آیین آغاز عملیات اجرای فنس کشی محور میامی-کاهک اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به طول ۲۶ کیلومتر اجرایی می شود.

وی با تقدیر از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان میامی افزود: اجرای این پروژه در حفاظت از حیات وحش نقش مهمی دارد.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از توران به عنوان مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی نام برد و تصریح کرد: ۶ مورد تولد یوزپلنگ جدید در منطقه ثبت شده که امری ارزشمند است.

هاشمی ادامه داد: بحث فنس کشی امری ضروری است، اما در این حوزه باید تدبیری کنیم تا مردم پس از اجرای فنس کشی از محدودیت های سرعت ، ابراز ناراحتی نداشته باشند.

استاندار سمنان گفت: حفظ این گونه با ارزش جانوری بسیار با اهمیت است، چرا که حوزه زیست انسانی، گیاهی و جانوری از یکدیگر قابل گسست نیستند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی تاکید و تصریح کرد: مردم بهترین حافظان منابع طبیعی و محیط زیست هستند.

منبع: ایسنا