علیذضا کاظمی در سال ۱۳۴۴ در شهر مشهد بدنیا آمد. وی هم اکنون وزیر آموزش و پرورش در دولت چهاردهم است.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا کاظمی زاده ۱۷ آبان ماه ۱۳۴۴ در شهر مشهد، وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم است. وی پیش از از این از دی ۱۳۹۶ تا بهمن ۱۴۰۰ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و از ۴ شهریور ۱۴۰۰ تا ۷ آذر ۱۴۰۰ سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود. وی برای مدتی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علیرضا کاظمی را با ۲۶۸ رای از مجموع ۲۸۸ رای ماخوذه، به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب کردند. علیرضا کاظمی از جمله وزرای معرفی شده دولت به مجلس بود که در جریان بررسی صلاحیت او، نماینده مخالفی صحبت نکرد.

وی لیسانس اللهیات و معارف اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی داشته و تحصیلات حوزوی خود را تا سطح ۳ در حوزه علمیه مشهد گذرانده است. پس از آن از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ در دانشگاه فردوسی مشغول به تحصیل شده است و موفق به کسب مدرک کارشناسی رشته زبان و ادبیات انگلیسی شد. او کارشناسی ارشد در رشته فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد را نیز دارد. کاظمی در مقطع دکتری مدیریت راهبردی در دانشگاه عالی دفاع ملی وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پذیرفته شد، اما موفق به اتمام تحصیل نشد.

آخرین بروزرسانی Aug ۳۰, ۲۰۲۴ - جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳

منبع: همشهری آنلاین