مهدی هاشم‌نژاد، بازیکن تراکتور با اینکه امیدوار است این تیم قهرمان این فصل باشد اما می‌گوید حرفه‌ای‌ها قول قهرمانی نمی‌دهند.

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی | تراکتور سومین هفته لیگ برتر را با یک برد روحیه‌بخش مقابل هوادار به پایان برد تا با کسب 7امتیاز به استقبال تعطیلات لیگ برتر برود. در این بازی مهدی هاشم‌نژاد، وینگر تراکتور قفل دروازه هوادار را باز کرد تا زمینه‌ساز برد پُرگل سرخ‌پوشان تبریزی در تهران باشد. با توجه به بازی‌های تراکتور در همین 3هفته، خیلی‌ها این تیم را جزو شانس‌های اصلی قهرمانی می‌دانند ولی هاشم‌نژاد معتقد است فعلا صحبت‌کردن از قهرمانی زود است و آنها باید بازی به بازی جلو بروند. وینگر تراکتور درباره این فصل و چند بازی اخیر تیمش با همشهری صحبت کرده است.

• فکر می‌کردی 4گل به هوادار بزنید؟

ما فقط برای برد وارد زمین شدیم و خوشحالم که 3امتیاز مهم از این بازی گرفتیم. از هوادارانی که برای تشویق ما به تهران آمده بودند و از آنهایی که از تلویزیون بازی را دیدند و قطعا به تیم ما انرژی مثبت دادند، تشکر می‌کنم. برای ما مهم گرفتن 3امتیاز بود ولی چه بهتر که توانستیم با تفاضل گل خوبی برنده این بازی شویم.

• با کسب 7امتیاز به تعطیلات می‌روید، می‌دانستی که این بهترین شروع تراکتور در 3بازی ابتدایی لیگ بود؟

از تراکتور چیزی جز این انتظار نمی‌رفت و حتی می‌توانستیم 9امتیاز بگیریم. در بازی با پرسپولیس هم نمایش خوبی داشتیم و مستحق برد بودیم. ما چند موقعیت خوب را هم از دست دادیم و متأسفانه در دقایق آخر غافلگیر شدیم و گل خوردیم.

• خیلی‌ها تراکتور را مدعی جدی قهرمانی می‌دانند. با آنها موافقی؟

تراکتور در خیلی از فصل‌ها مدعی قهرمانی بوده و امیدوارم این فصل برای نخستین‌بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کنیم. در این فصل بازیکنان بزرگ و ملی‌پوش در تیم ما هستند و تیم خوب و یکدستی داریم که با کمک و حمایت هواداران می‌توانیم فصل خوبی را رقم بزنیم.

• قبول داری هواداران تراکتور به چیزی جز قهرمانی در لیگ امسال راضی نمی‌شوند؟

حتی تیمی که چند سال پشت سر هم در یک لیگ قهرمان می‌شود، نمی‌تواند قولی برای قهرمانی بدهد. بهترین تیم دنیا هم نمی‌تواند قول قهرمانی بدهد. قول‌دادن در فوتبال حرفه‌ای نیست ولی ما تلاش می‌کنیم و تا آخرین لحظه برای قهرمان‌شدن می‌جنگیم. هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و می‌دانیم که برای رسیدن به هدف‌مان نباید ساده امتیاز از دست بدهیم. در حال‌حاضر غیر از نتیجه‌گرفتن، مسئله مهم برای ما این است که فوتبال زیبا و تماشاگرپسندی ارائه دهیم و خوشبختانه عملکرد تراکتور هم با تمجید کارشناسان و رسانه‌ها همراه بوده است.

• اولین گل خودت در فصل جدید را به هوادار زدی. در مورد این گل صحبت کن.

این گل خیلی به من چسبید. در تمرینات گروهی و تمریناتی که با آقای رستمی مربی خصوصی‌ام انجام می‌دهم، روی این نوع حرکات که توپ را به عرض بیاورم تمرین می‌کنم. خدا را شکر که نخستین گل در این فصل را زدم و آن را به هواداران تقدیم می‌کنم. امیدوارم در این فصل بازیکن مؤثری برای تراکتور باشم.

• کار کردن با دراگان اسکوچیچ چطور است؟

او یکی از بهترین گزینه‌هایی بود که می‌توانست برای تراکتور انتخاب شود. دراگان با برخی از بازیکنان تراکتور قبلا کار کرده و از فضای فوتبال ایران شناخت کافی دارد. امیدوارم بتوانیم خواسته‌های او را در زمین پیاده کنیم.

• فکر می‌کنی در اردوهای بعدی به تیم ملی دعوت شوی؟

من فصل گذشته خصوصا در هفته‌های پایانی شرایط خوبی داشتم و در هر بازی بهترین نمرات را کسب کردم. امسال را هم خوب شروع کردم و قطعا تلاش می‌کنم تا در ادروهای بعد به تیم ملی دعوت شوم. طبیعتا تعداد محدودی بازیکن به تیم ملی دعوت می‌شوند و رقابت هم سخت است ولی تلاش می‌کنم تا به این تیم برسم.

• وضعیت و گروه تراکتور را در لیگ قهرمانان آسیا چطور ارزیابی می‌کنی؟

رقابت در آسیا سخت است چون همه می‌دانند تیم‌های آسیایی چگونه هزینه می‌کنند. با این حال ما هم تیم خوب و یکدستی داریم و می‌توانیم در آسیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

برچسب‌ها