طعنه‌های ترامپ به بایدن تمامی نداد. با وجود این که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا دیگر رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا نیست، اما ترامپ همچنان دست از سر بایدن برنداشته است.

همشهری آنلاین: طعنه‌های ترامپ به بایدن تمامی نداد. با وجود این که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا دیگر رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا نیست، اما ترامپ همچنان دست از سر بایدن برنداشته است، تا آن جا که به تازگی دونالد ترامپ در سخنرانی میشیگان با کنایه تند به بایدن گفته است که آیا ما رئیس جمهور داریم؟ او در یک ساحل دراز کشیده و تمام روز را می‌خوابد، لعنتی تا کی می‌خواهد در ملاء عام بخوابد؟ اشاره ترامپ احتمالا به مرخصی گرفتن‌های مکرر بایدن و دوری او از کاخ سفید است. در این میان اما بد نیست نگاهی داشته باشیم به این که در میان روسای جمهور آمریکا کدام‌ها بیشتر مرخصی گرفته‌اند؟

رکورددار بیشترین مرخصی: «فرانکلین دی روزولت» با ۹۵۸ روز مرخصی و تعطیلات کاری، رکورددار است. در واقع او فقط حدود ۹۴ روز در سال در کاخ سفید مشغول به کار بوده است.

طولانی ترین تعطیلات پشت سرهم: «جیمز مدیسون»، در پایان دوره ریاست جمهوری خود به مدت ۴ ماه مرخصی گرفت و در این مورد رکورددار شد.

حضور ۴۰ درصدی بایدن در خارج از کاخ سفید: براساس گزارش کمیته ملی جمهوری خواهان، بایدن از ۱۸ آگوست ۲۰۲۳، به طور دقیق ۳۸۲ روز یا ۴۰ درصد از دوران ریاست جمهوری خود را خارج از دفتر سپری کرده است. روزهایی که او در تعطیلات و یا درگیر مشاغل شخصی بوده است.

دونالد ترامپ، یک چهارم دوران کاری در سفر: رئیس جمهور سابق آمریکا کمی بیش از یک چهارم دوره ریاست جمهوری خود یعنی حدود ۳۸۰ از ۱۴۶۱ روز کاری را در سفرهای شخصی گذرانده است.

«جیمی کارتر» پرکار: کارتر در طول چهار سال ریاست جمهوری خود، تنها ۷۹ روز را در تعطیلات گذراند.

مرخصی‌های زیاد «باراک اوباما»: اوباما در طول هشت سال ریاست جمهوری خود ۳۲۸ روز مرخصی گرفت.

«جورج دبلیو بوش» چقدر به مرخصی رفت؟ جرج بوش در ۸ سال ۱۰۲۰ روز مرخصی گرفت.

روسای جمهور بدون مرخصی: «جان اف کندی» و «ریچارد نیکسون» هر دو دارای سابقه جالبی هستند. آن‌ها هرگز در زمان مسئولیت خود در کاخ سفید به مرخصی نرفتند.

منبع: روزنامه همشهری