سازمان بشردوستانه آمریکایی «آنرا ANERA » که یکی از بزرگترین سازمان‌های فعال در زمینه کمک‌های بشردوستانه در غرب آسیا است، با تائید خبر حمله اخیر جنگندهای صهیونیستی به یک کاروان امدادرسانی به سمت بیمارستان اماراتی در غزه، گفته است که این حمله بدون هیچ گونه هشدار یا اعلام قبلی انجام شده است.

همشهری آنلاین: سازمان بشردوستانه آمریکایی «آنرا ANERA » که یکی از بزرگترین سازمان‌های فعال در زمینه کمک‌های بشردوستانه در غرب آسیا است، با تائید خبر حمله اخیر جنگندهای صهیونیستی به یک کاروان امدادرسانی به سمت بیمارستان اماراتی در غزه، گفته است که این حمله بدون هیچ گونه هشدار یا اعلام قبلی انجام شده است. در این حمله حداقل ۴ نفر به شهادت رسیدند و سازمان بشردوستانه آمریکایی آنرا تائید کرده که شهدای این حادثه، از افراد باتجربه و باسابقه فلسطینی بودند که در برقراری امنیت مشارکت داشتند، هرچند از کارکنان سازمان آنرا نبودند. این حمله در حالی صورت گرفته که سازمان غیردولتی و آمریکایی آنرا آن را جنایت آمیز خوانده، اما در مقابل صهیونیست‌ها کاروان امدادی را حامل تسلیحات دانسته‌اند. ادعایی که به شدت از سوی آنرا رد شده است. در عین حال، این نخستین بار نیست که کاروان‌های امدادی در غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی هدف قرار می گیرند. در طول جنگ غزه تا کنون، صهیونیست‌ها بارها و بارها کاروان امدادی را بمباران کرده‌اند:

۱مرداد ۱۴۰۳: شلیک نیروهای اشغالگر اسرائیلی به سمت کاروان سازمان ملل به نقل از فیلیپ لازارینی« رئیس آژآنس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی» موسوم به «آنروا»

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳: حمله شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست در کرانه باختری به کاروان کمک‌های بشردوستانه برای غزه

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳: حمله عمدی به کاروان آشپزخانه مرکزی جهانی و شهادت ۷ نیروی امدادرسان به نقل از سازمان دیده‌بان حقوق بشر

۱۴ فروردین ۱۴۰۳: شلیک ۳ موشک به سمت کاروان آشپزخانه مرکزی جهانی

۳۰ اسفندماه ۱۴۰۲: حمله شهرک نشینان افراطی صهیونیستی به کاروان امدادی غزه و غارت کاروان امدادی به نقل از هاآرتص

۱۶ بهمن ۱۴۰۲: حمله نیروهای اسرائیلی به کاروان کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در مرکز غزه به نقل از سی ان ان

۱۶ آبان ۱۴۰۲: حمله رژیم صهیونیستی به یک کاروان کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه به نقل از صلیب سرخ