ساره جوانمردی در سومین روز پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ضمن کسب نخستین مدال طلای کاروان فرزندان ایران نام خود را به عنوان پرافتخارترین بانوی ورزش توان‌یابان ثبت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه رقابت‌های پاراتیراندازی بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، مسابقات فینال ماده ۱۰ متر P۲ زنان در مرکز شتقو برگزار شد و ساره جوانمردی ضمن کسب نخستین مدال طلای کاروان فرزندان ایران نام خود را با کسب ۴ مدال طلا و یک برنز در ادوار پارالمپیک به عنوان پرافتخارترین بانوی ورزش توان‌یابان ثبت کرد و ۵ مداله شد.

۵ مدال ارزشمند که وی در تصاویر هم با نشان دادن عدد ۵ بر این افتخار آفرینی خود تاکید کرد.

لازم به ذکرر است که در این ماده ساره جوانمردی از ایران به مصاف حریفان رفت و برای کسب مدال با ۷ پاراتیرانداز رقابت کرد. جوانمردی در فینال رقابتی نزدیک و نفسگیر با آیسل اوزجان پارتیرانداز ترکیه‌ای داشت و در اغلب راندهای مسابقه حریف ترکیه‌ای در صدر جدول ایستاده بود، اما در نهایت جوانمردی در راندهای پایانی از حریف پیشی گرفت و توانست با ۲۳۶.۸ امتیاز قهرمان شده و مدال طلا را بر گردن بیاویزد.

این نخستین طلای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پارالمپیک پاریس بود و جوانمردی موفق شد در سه دوره پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو( ۲ مدال طلا)، ۲۰۲۰ توکیو، ۲۰۲۴ پاریس مدال طلا کسب کند. جوانمردی در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز به مدال برنز رسیده بود در این رقابت آیسل اوزجان به نقره رسید و روبینا فرانسیس از هند سوم شد.