رضا غندی‌پور، مهاجم ۱۸ساله ملوان خودش را مدعی آقای گلی می‌داند و می‌گوید ملوان هم مثل استقلال خوزستان لیگ۱۵ شانس قهرمانی دارد.

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که بهترین گلزن لیگ برتر بعد از گذشت ۳هفته از این رقابت‌ها یک جوان ۱۸ساله باشد. رضا غندی‌پور، مهاجم جوان فوتبال ایران از سال گذشته برای گذراندن خدمت سربازی به ملوان بندرانزلی پیوست و به‌گفته خودش چون از نظر مهدی تارتار (سرمربی وقت ملوان) در لیست پایه‌ها قرار داشت نتوانست در لیگ برتر بازی کند اما حالا در این فصل با نمایش درخشان در ۳بازی ابتدایی انزلی‌چی‌ها به یکی از مهره‌های کلیدی مازیار زارع تبدیل شده است. گفت‌وگوی روزنامه همشهری با یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر را در ادامه می‌خوانید.

*ملوان بعد از توقف استقلال این هفته هم نمایش خیره‌کننده‌ای داشت. از شکست‌دادن چادرملو بگو؟

تیم ملوان واقعا سرتر بود ولی حریف تنها یک موقعیت داشت و دنبال گرفتن خطا بود تا از ضربات شروع مجدد استفاده کند و در نهایت روی همین تاکتیک هم به گل رسید، اما ما بهتر بازی کردیم و حتی می‌توانستیم بیشتر از ۳گل به چادرملو بزنیم.

*گرفتن امتیاز از استقلال چقدر در نتیجه بازی با چادرملو تأثیر داشت؟

شاید برای گفتن این حرف زود باشد اما امسال یکی از مدعیان لیگ برتر هستیم. تیم جوانی داریم و مسن‌ترین بازیکن ملوان میلاد باقری است که ۲۹سال دارد.

*مازیار زارع تا اینجا نشان داده که در عرصه مربیگری باتجربه‌تر شده است. چه نکات مثبتی از این مربی دیدی؟

آقامازیار خیلی سر تمرینات سختگیری می‌کند و یکی از ویژگی‌های بسیار خوب مربی ما این است که برخلاف خیلی از مربیان به بازیکن در زمین آزادی عمل می‌دهد اما در داخل چارچوب تاکتیکی تیم.

تاکتیک ملوان با مازیار زارع چگونه است؟

تاکتیک ملوان همیشه پرس از بالاست و فوتبال هجومی بازی می‌کنیم. اگر دقت کنید در ۱۰دقیقه اول بازی‌ به گل می‌رسیم.

*ملوان فصل پیش با مهدی تارتار موفق شد یکی از بهترین نتایج خود را در تاریخ لیگ برتر ثبت کند. فکر می‌کنی با مازیار زارع بتوانید موفقیت‌ فصل گذشته را تکرار کنید؟

ملوان با هدایت آقای زارع فوتبالی ‌بازی می‌کند که هواداران خیلی دوست دارند. آنها عاشق فوتبال هجومی هستند و تا این هفته می‌توان گفت عملکرد خوبی داشته‌ایم و همانطور که گفتم یکی از مدعیان هستیم.

از خودت بگو. فصل پیش کجا بودی؟

فصل پیش بازیکن پیکان بودم و ۶هفته اول لیگ را فیکس بودم تا اینکه با تیم ملی نوجوانان به جام‌جهانی رفتم. زمانی که برگشتم آقای رسول خطیبی را کنار گذاشته بودند و آقای عنایتی سرمربی شده بود که با او کمی به مشکل خورده بودم. با آقای تارتار صحبت کردم و با پیشنهادش برای سربازی به ملوان رفتم اما آقای تارتار این تصور را داشت که من جزو لیست پایه‌ها هستم. البته من جزو خریدهای بزرگسالان محسوب می‌شدم و به همین دلیل از لیست بزرگسال فصل پیش ملوان بیرون ماندم.

*با توجه به سن و سالی که داری، روند گلزنی خوبی داشته‌ای. تصور می‌کردی به استقلال گل بزنی؟

بله، این تصور را داشتم به استقلال گل بزنم. حتی قبل از بازی استقلال، بچه‌ها و مربیان به من روحیه می‌دادند و می‌گفتند صددرصد به استقلال گل می‌زنی. در بازی اول با گل‌گهر هم خیلی موقعیت از دست داده بودم اما یک پنالتی گرفتم و می‌دانستم در این بازی گل می‌زنم.

*تیم استقلال را چطور دیدی؟

تیمی که خیلی پاسکاری می‌کند و بازیکنان تیم حریف را خسته می‌کند. من بعضی دقایق فکر می‌کردم هافبک‌های استقلال ۲۱نفر هستند!

در بازی با چادرملو ۲گل زدی. به‌نظر می‌رسد مازیار زارع حساب ویژه‌ای روی تو باز کرده است. این گل‌ها تمرین شده است؟

در بازی با چادرملو هم تصور داشتم که به گل برسم و گل‌های ملوان تمرین‌شده است. خیلی تمرین می‌کنیم و آخر تمرین نزدیک به ۲۰ تا ۳۰دقیقه تمرین گلزنی داریم.

*از تیم‌های دیگر پیشنهاد نداشتی؟

پیشنهاد نداشتم ولی به پیشنهاد هم فکر نمی‌کنم.

*هدف رضا غندی‌پور در این فصل چیست؟

می‌خواهم به تیم ملی بزرگسالان برسم.

پیش‌بینی تو از نتایج ملوان چیست؟

اگر استقلال خوزستانی را که آن سال با ویسی قهرمان شد، به‌خاطر داشته باشید، من می‌گویم ملوان امسال مثل آن تیم است.

به آقای گلی فکر می‌کنی؟ اگر چنین تصوری داری چه تعداد گل در ادامه می‌زنی؟

اگر این فصل ان‌شاءالله اتفاق خاصی پیش نیاید و مصدوم نشوم، اگر خدا بخواهد آقای گل لیگ می‌شوم و فکر می‌کنم ۱۴گل بزنم.

در تیم ملوان کدام بازیکن را تأثیرگذارتر از سایر بازیکنان می‌بینی؟

محمد عمری. او خیلی تأثیرگذار است و به جرأت می‌گویم تنها بازیکنی است که تیم را از عقب به جلو هدایت می‌کند. امید نورافکن هم خیلی تأثیرگذار بازی می‌کند.

*بعد از گذشت ۳هفته از لیگ کدام تیم را مدعی قهرمانی دیدی؟

تراکتور با آقای اسکوچیچ واقعا خوب کار کرده و تیم زهرداری شده است. در بازی با پرسپولیس همه دیدیم که چه نمایشی داشتند. به‌نظر من تراکتور با این خریدها مدعی اول قهرمانی است و در ادامه سپاهان، پرسپولیس، استقلال و ملوان ۵مدعی اصلی قهرمانی هستند.

منبع: روزنامه همشهری