شهردار منطقه ۱۴ از اجرای طرح تامین روشنایی و نورپردازی زیر گذر امام علی(ع) قبل از محلاتی در راستای کاهش مخاطرات ترافیکی و افزایش ضریب امنیت و ایمنی این محدوده بزرگراهی منطقه خبر داد.

همشهری آنلاین: امیر شهرابی با اشاره به اهمیت تامین روشنایی معابر، خیابان‌ها و فضاهای عمومی شهری و تاثیر مثبت آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی و آسایش شهروندان گفت: در این راستا تامین روشنایی زیرگذر امام علی(ع) پل‌های سواره رو محلاتی پس از یک دهه بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این طرح با هدف کاهش حوادث ترافیکی و رفع مشکلات شهروندان مبنی بر ناامنی و وجود آسیب‌های اجتماعی بواسطه کم نور بودن این محدوده در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۴ افزود: با توجه به گذر سه محور مهم بسیج، شهید محلاتی و بزرگراه امام علی (ع) از این منطقه و حجم تردد در این شریان‌ها و لزوم تامین امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح ویژه و فرامنطقه‌ای نورپردازی در سایر زیرپل‌های سواره رو و نقاط نیاز سنجی شده از سوی اداره زیباسازی منطقه در جهت ایجاد دید مناسب و زیبایی بصری در شب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور بهبود دید رانندگان وسایل نقلیه عمومی، سهولت تردد خودروها در هنگام شب، افزایش چشم اندازهای بصری و ارتقای امنیت و رفاه حال شهروندان اجرایی می‌شود، ادامه داد: با بررسی میدانی بزودی فاز اول طرح روشن شدن این محور انجام خواهد شد.

شهرابی اضافه کرد: در کنار پروژه نورآرایی مطلوب و دید مناسب در شب برای رانندگان همراه با حفظ جذابیت بصری منفی یک این بزرگراه به منظور حفظ زیبایی بصری و رسیدگی به حاشیه بزرگراه‌ها، معابر اصلی و شریان‌های مواصلاتی منطقه ۱۴، اقدامات قابل توجهی با هدف زیباسازی و جذابیت بصری نمای شهری انجام می‌شود.

منبع: ایرنا