رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقدام کارشناسی شده تبدیل جوی‌ها و انهار در محلات به کانیوها رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد آقامیری در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از نیروهای شهرداری تهران برای خدمت رسانی به زائران اربعین، اظهار کرد: در خدمتگزاری به مردم و زائران تلاش ویژه ای در گرمای شدید امسال صورت گرفت و امیدواریم این حضور مؤثر در سالهای آینده نیز تداوم داشته باشد.

وی افزود: تذکر بنده در خصوص اقدام کارشناسی شده در محلات مختلف است و آن هم تبدیل جوی ها و انهار واقع در محلات به کانیوهاست که رضایت شهروندان را به دنبال داشته است. در برخی مناطق نسبت به این موضوع زیاده روی می شود و باید دقت عمل صورت بگیرد؛ چراکه در تمام محلات نمی توان نسخه یکسانی اجرایی کرد.

آقامیری با بیان اینکه این گزارشات در سه منطقه بررسی شده است، یادآور شد: اینگونه نباشد که جوی ها جمع آوری شود و در فصل بارندگی شاهد آب گرفتگی باشیم و موجب زحمت شهروندان شود؛ لذا باید این اقدام کارشناسی شده باشد و جوی ها با دقت و کارشناسی تغییر ماهیت دهند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در برخی موارد موتورسیکلت ها در این کانیوها زمین می خورند که برخی مجدداً این محدوده ها را آسفالت کرده اند، گفت: شاید آنچه که قبلاً وجود داشت و آب را از جوی های سرپوشیده عبور می دادند، منطقی تر بود.

وی با تأکید بر اینکه آمار پارک های حصارکشی شده باید اعلام شود، خاطرنشان کرد: بنده در مورد یکی از پارک ها پرسیدم که گفتند منبعی برای درختان همان پارک ها در حال احداث است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: علت جابجایی دستور جلسه انحلال سازمان یادمان سازه، آماده نبودن جزئیات آن بود و ارتباطی با حضور و یا عدم حضور نایب رئیس شورا ندارد و ایشان به دلیل درگذشت خواهرشان در شورا حضور ندارد.

منبع: روزنامه همشهری