سه سال پس از تولید، حالا جواد ‌هاشمی‌ خبر از اکران قسمت دوم فیلم شهر گربه‌ها داده است.

به گزارش همشهری آنلاین، شهر گربه‌های یک و دو، ‌ سال ۱۴۰۰ ساخته شدند. شهر گربه‌های یک سال ۱۴۰۱ اکران شد، اما برای اکران شهر گربه‌های ۲ زمان بیشتر لازم بود. این فیلم اول قرار بود آبان ماه ۱۴۰۲ اکران شود. اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد. اسفند سال گذشته هم صحبت از اکران شهر گربه‌های ۲ در نوروز ۱۴۰۳ بود که این بار فیلم روی پرده نرفت. جوادهاشمی ‌در یک گفت وگو در باره لغو این اکران، گفته بود: «مسئول شرکت پخش کننده «شهر گربه‌های ۲» نظرش بر اکران فیلم در ایام تابستان است و برای این مسئله دلایلی چون تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، ترافیک فیلم‌های شاخص، ایام محرم و صفر و امتحانات دانش‌آموزان مطرح شده است. بنابراین گویا چاره‌ای جز اکران فیلم در تابستان سال آینده نیست و مجبوریم طبق شرایط خاص اکران، مجوزها و دلایل جدی پخش کننده، فیلم را تابستان اکران کنیم. همه این عوامل دست به دست هم داد تا اکران «شهر گربه‌های ۲» چندین ماه عقب بیفتد از سویی به خاطر این تعویق، شرایط مالی سختی برای سرمایه گذاران فیلم رقم خورده است اما چاره ای نیست و مجبور به پذیرش شرایط فعلی هستیم.»

این بار اما صحبت‌ها به واقعیت پیوسته و شهر گربه‌های ۲ از ۱۵ شهریور راهی سینماها خواهد شد. در این فیلم گروه بازیگران شهر گربه‌های یک حضور دارند. بازیگرانی از جمله: علیرضا خمسه، ‌ فرهاد آییش، ‌ یوسف تیموری، امیر غفارمنش، ‌ داریوش موفق، ‌ الیکا عبدالرزاقی و مریم سعادت. داستان قسمت دوم شهرگربه‌ها اعلام نشده، اما باز هم در باره اهالی گربستان است. در قسمت یک گربه‌های گربستان به طمع رسیدن به آرزوهای خود قصد داشتند با شرکت در مسابقه‌ای که دسیسه مشاور حاکم شهر گربه‌هاست شرکت و به شهر گربه‌ها عزیمت کنند غافل از اینکه حاکم به کمک تحقیقات و کشفیات گرفسور تصمیم دارد عمر آنها را بگیرد و به خودش اضافه کند. حاکم شهر گربه‌ها با این کار بیشتر از همه گربه‌ها عمر خواهد کرد اما شنگول و گربه‌های دیگر با نقشه ای به کمک گرفسور که تحت فشارهای حاکم خسته شده ‌است سرانجام موفق می‌شوند عمرهای گرفته‌شده را از حاکم پس بگیرد و به گربه‌ها بازگردانند.

جواد ‌هاشمی‌ در باره شهر گربه‌ها در مصاحبه‌ای گفته است: «شهر گربه‌های یک نقد نرم به جامعه است و در عین حال نقدی به مهاجرت. ‌می‌خواهیم به بچه‌ها یاد بدهیم مهاجرت به سبکی که الان در کشور به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، انجام ‌می‌شود یک جور فرار است و درست نیست. بچه‌ها احتیاج دارند در کنار تمام فانتزی‌ها و قصه‌های هیجان انگیز و آموزه‌های اخلاقی به این فکر کنند که چطور بمانند و کاستی و کمی‌ها را درست کنند. شهر گربه‌ها به شکل فانتزی و غیر مستقیم این را به بچه‌ها ‌می‌گوید.»

او در باره بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند هم گفته: «من از بزرگسالانی استفاده ‌می‌کنم که تجربه کار کودک هم داشته باشند. مثلا در این فیلم از علیرضا خمسه استفاده کرده ام. به نظر من بچه‌ها تماشاگران مظلوم سینما هستند. ممکن است در خانه اصرار به رفتن به سینما بکنند، اما در نهایت این بزرگسالان هستند که باید آنها را به سینما ببرند. به همین دلیل در این فیلم سعی کرده ام قاپ بزرگسالان را هم بدزدم.»

نکته جالب دیگر در باره فیلم شهر گربه‌ها این است که دونالد ترامپ هم به صورت انیمیشن در آن حضور دارد.

منبع: همشهری آنلاین