مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در پی انتشار خبری مبنی بر احداث واحدهای مسکونی ۲۵ مترمربعی در بخشی از استان البرز به ابعاد مختلف مسئله پرداخت و از عدم صدور مجوز برای این طرح، از سوی راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین ، صابری، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری، گفت: اخباری مبنی بر اجرای طرح ساخت خانه‌های کوچک با متراژ ۲۵ متر مربع که پیش از این نیز چندین بار مطرح شده است به گوش می‌رسد که وزارت راه و شهرسازی و اداره‌کل مستقر در استان در این خصوص شفاف اظهار نظر کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: مخالفت شدید وزارتخانه و اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز پیش از این نیز قاطع مطرح شده است.

وی ادامه داد: هیچ گونه مجوزی از سوی این وزارتخانه و اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت مسکن‌هایی با متراژ ۲۵ مترمربع در هیچ برهه زمانی صادر نشده و از این پس نیز صادر نخواهد شد.

صابری این تعریف چنین پروژه‌ای را خارج از ضوابط و چهاچوب قانون و اهداف وزارتخانه برشمرد و افزود: در احداث مسکن حفظ کرامت انسانی مردم عزیز به صورت ویژه مدنظر قرار دارد و تحت هیچ شرایطی از این رویکرد عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعریف پروژه‌های مسکن سازی طبق ضوابط و استانداردهای تعریف شده و وزارت راه و شهرسازی است که در این میان حفظ کرامت و شأنیت افراد لحاظ می‌شود از این رو هیچگونه مجوزی برای احداث واحدهای مسکونی ۲۵ مترمربعی طبق قانون صادر نخواهد شد.

شایان ذکر است طی روزهای گذشته اخباری از سوی رسانه‌های معاند مبنی بر احداث پروژه واحدهای مسکونی ۲۵ مترمربعی در استان البرز مطرح شد که حواشی بسیاری به دنبال داشت.

منبع: فارس