رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعطیلی برخی جلسات شورا گفت: اگر بعضی جلسات تعطیل می‌شود یا تشکیل نمی‌شود این جلسات فوق‌العاده‌ای است که اصلا قرار بر تشکیل آن نبوده است. این برای یادآوری به دوستانی بود که دلشان برای شورا می‌سوزد و انشاءالله که همین گونه باشد.

همشهری آنلاین مهدی چمران روز سه شنبه در حاشیه دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جلسه امروز جلسه فوق العاده است، اظهار کرد: ما فوق‌العاده‌ بودن جلسات را عنوان نمی‌کنیم اما این یکی از آن جلسات فوق العاده است. ما در هر هفته یک جلسه فوق العاده برگزار می‌کنیم که در قانون پیش‌بینی نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما خودمان جلسات را برگزار کردیم؛ دو جلسه را ما در هر هفته اضافه کردیم و در هر ۱۵ روز به جای یک جلسه ما ۴ جلسه برگزار می‌کنیم. اگر بعضی جلسات تعطیل می‌شود یا تشکیل نمی‌شود این جلسات فوق العاده‌ای است که اصلا قرار بر تشکیل آن نبوده است. این برای یادآوری به دوستانی بود که دلشان برای شورا می‌سوزد و انشاءالله که همین گونه باشد.

چمران با اعلام اینکه در ابتدای جلسه گزارش مالی خزانه‌دار از درآمدهای خرداد و تیر سال ۱۴۰۳ قرائت خواهد شد، خاطرنشان کرد: لایحه انحلال شرکت یادمان سازه نیز بررسی می‌شود که مقدماتش فراهم و مشخص شد که وظایفی که به عهده این شرکت گذاشته شده بود در صورت انحلال کدام بخش بایستی انجام دهد. گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند و سازمان مشاوره فنی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در دستور جلسه امروز است.

وی در رابطه با حواشی مطرح شده پس از جلسه اخیر شورا در فضای مجازی، یادآور شد: سوال کردن و حتی بالاتر از سوال، جزو اختیارات اعضای شوراست؛ یعنی اعضا از این حق قانونی خودشان در هر موقعی و هر زمانی که ضروری و لازم بدانند و منطقی باشد می‌توانند استفاده کنند و البته می‌تواند کارساز باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر به اشتباه هم به موضوعی برسند باید مورد بررسی قرار بگیرد. ما سوالی هم قبل از این نداشتیم. در جلسه شورا سوالات به عنوان تذکر مطرح می‌شود که با سوال رسمی فرق می‌کند و پاسخ به آن زمان دارد.

چمران خاطرنشان کرد: برای مثال سوال یکی از اعضا این بوده که چرا اطراف چند پارک حصار کشیده شده است. بر اساس ماده ۸۳ اگر سوالی مطرح شود، سوال رسمی خواهد بود؛ من به یاد ندارم، اگر هم باشد بررسی می‌کنیم اما در جلسه گذشته سوالی را در ارتباط با مسکن‌سازی مطرح شد که دوستان باید در ۱۰ روز کاری در صحن شورا حضور پیدا کنند و پاسخش را ارائه دهند.