سفیر استرالیا با تأکید بر اینکه سفارت کشورش قطعا تعمدی در اهانت به مردم و ارزش‌های جامعه ایرانی نداشته، گفت که در این پیام نامی از ایران برده نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین، در پی انتشار مطلبی موهن در شبکه‌های اجتماعی توسط سفارت استرالیا در تهران، ایان مک کانویل سفیر این کشور که به تازگی عهده‌دار این سمت شده، امروز (سه‌شنبه) ۱۳ شهریور از سوی رئیس اداره منطقه‌ای به وزارت خارجه ایران احضار شد.

به گزارش فارس، سفارت استرالیا روز یکشنبه یازدهم شهریور ماه در صفحه رسمی این سفارتخانه در اینستاگرام اقدام به حمایت و ترویج همجنس‌بازی کرده بود.

رئیس اداره منطقه‌ای وزارت امور خارجه ضمن اعتراض شدید نسبت به اقدام سفارت استرالیا در انتشار این محتوای هنجارشکنانه، این اقدام را شدیدا محکوم کرد و گفت: مطلب منتشره توسط سفارت استرالیا توهین آمیز و مغایر عرف و آداب و فرهنگ ایرانی و اسلامی است و لازم است به نحوی شایسته جبران شده و از تکرار چنین مواردی موکدا اجتناب شود.

این مقام وزارت خارجه ایران چنین اقدامی از سوی سفارت استرالیا را مغایر حقوق بین‌الملل و کنوانسیون دیپلماتیک وین ناظر بر رفتار نمایندگی‌های سیاسی در احترام به قوانین و مقررات دولت پذیرنده خواند.


سفیر استرالیا: تعمدی در اهانت به مردم و ارزش‌های جامعه ایران نبوده است!

رئیس اداره منطقه‌ای وزارت امور خارجه همچنین عنوان کرد: تاریخ روابط و مناسبات خارجی ایران نشانگر حساسیت بالای افکار عمومی و واکنش آنان در قبال چنین رفتارهای هنجار شکنانه‌ای است.

سفیر استرالیا هم در این دیدار با تأکید بر اینکه سفارت کشورش قطعا تعمدی در اهانت به مردم و ارزش‌های جامعه ایرانی نداشته، گفت که در این پیام نامی از ایران برده نشده است.

وی اعلام کرد که موارد نگرانی و موضع دولت جمهوری اسلامی ایران را به کانبرا منعکس خواهد کرد.

به گزارش فارس، در متن منتشر شده توسط این سفارتخانه آمده بود: امروز و هر روزه، ما به دنبال ایجاد محیطی هستیم که حامی همگان باشد، جایی که در آن همه به خصوص جوانان دگرباش بتوانند به آنچه هستند افتخار کنند. پس بیایید همه با هم با حمایت از تفاوت‌ها برای داشتن آینده‌ای روشن‌تر و فراگیرتر در تلاش کنیم.

منبع: فارس