فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گفت: ویدیوی منتشر شده درباره قطع درخت در جنگل‌های الیمالات غیرواقعی و به‌تازگی درختی در این محدوده قطع نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ فروردین ماه بود که اخباری مبنی بر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در جنگل‌های الیمالات برای ایجاد یک پارکینگ منتشر شده بود و پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل شد. در روزهای اخیر ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از ادامه فعالیت پیمانکار است.

سرهنگ علی ملکی آهنگران با بیان اینکه ویدیوی منتشرشده ربطی به جنگل‌های الیمالات ندارد، تاکید کرد: در کلیپ منتشر شده در فضای مجازی شالیزار دیده می‌شود این در حالیست که در جنگل‌های الیمالات شالیزاری وجود ندارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی تاکید کرد: به‌تازگی درختی قطع نشده و به نهالی در منطقه آسیب نرسیده است بلکه خاکی که از قبل دپو شده بود در مساحت ۱۰۰ مترمربع پخش شده است. یگان حفاظت منابع طبیعی با این تخلف برخورد کرده و کار متوقف شده است.

وی با اشاره به تخلف صورت گرفته در جنگل‌های الیمالات در بهار سال جاری گفت: پیمانکاری دریاچه الیمالات را برای فعالیت‌های گردشگری اجاره کرده بود و در نتیجه رفت و آمدهایی به این منطقه انجام شد. این تردد باید مدیریت و ساماندهی شود تا موجب وقوع آتش‌سوزی و ایجاد آلودگی در منابع طبیعی نشود. البته جای سوال است که چرا یک سرمایه ملی اجاره داده شده است؟ پاسخ به آن در حیطه وظایف ما نیست.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ادامه داد: پیمانکار در آن مقطع اقدام به قطع بدون مجوز تعدادی نهال برای احداث پارکینگ کرد و پرونده‌ای تشکیل شد و دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و حکم قطعی آن هنوز صادر نشده است.

وی تاکید کرد: فردی که دریاچه را اجاره کرده دارای حقوقی است و باید اقداماتی انجام دهیم که حقوق او در تعارض با حفاظت از جنگل‌های هیرکانی قرار نگیرد. این موضوع نیاز به کار کارشناسی و مدیریتی دارد. گروهی در حال بررسی موضوع هستند تا احقاق حق شود.

منبع: ایسنا