خودروی محبوب هیوندای آیونیک ۵ برای مدل سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی قابل توجهی دریافت می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای وی، این به‌روزرسانی شامل باتری بزرگ‌تر و یک تریم جدید آماده برای آفرود به نام XRT است. علاوه بر این، در ایالات متحده، هیوندای، پورت استاندارد شارژ آمریکای شمالی تسلا (NACS) را یکپارچه کرده است که به صاحبان آیونیک ۵ دسترسی راحت به شبکه گسترده سوپرشارژرهای تسلا را ارائه می‌دهد.

تریم XRT یک افزودنی مهم به خط تولید آیونیک ۵ است. این تریم با افزایش ارتفاع ۲۲.۹ میلی‌متری، سیستم تعلیق تنظیم‌شده ویژه و چرخ‌های ۱۸ اینچی با تایرهای همه‌جارو، قابلیت آن را در زمین‌های ناهموار افزایش می‌دهد. سپرهای منحصر به فرد با الگوی "استتار دیجیتال" که در رنگ‌های متمایزی مانند قرمز نهایی و آبی مرواریدی کیهانی موجود است، XRT را بیشتر متمایز می‌کند. زاویه‌های ورود و خروج افزایش‌یافته، همراه با دو قلاب یدک‌کش قرمز رنگ که قادر به کشیدن تا ۲۶۴۶ کیلوگرم هستند، کاربرد آفرود آن را بهبود می‌بخشند.

آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ باتری‌های بزرگ‌تری دریافت می‌کند که منجر به افزایش برد می‌شود. برد استاندارد اکنون با باتری ۶۳ کیلووات‌ساعتی ارائه می‌شود که از ۵۸ کیلووات‌ساعت افزایش یافته است، در حالی که نسخه برد بلند به ۸۴ کیلووات‌ساعت افزایش یافته است که از ۷۷.۴ کیلووات‌ساعت بیشتر شده است. هیوندای ارقام قدرت مدل به‌روزرسانی‌شده را مشخص نکرده است، اما تریم دو موتوره قبلی ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

مدل XRT به‌صورت استاندارد با باتری بزرگ‌تر و سیستم دو موتوره چهار چرخ متحرک (AWD) مجهز شده است.

یکی از نکات برجسته آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵، اضافه شدن پورت شارژ NACS است که دسترسی به شبکه بیش از ۱۷,۰۰۰ ایستگاه سوپرشارژر تسلا در سراسر ایالات متحده را فراهم می‌کند. این امر به طور قابل توجهی گزینه‌های شارژ را برای صاحبان آیونیک ۵ گسترش می‌دهد و تجربه شارژ را ساده‌تر می‌کند. هیوندای همچنین یک آداپتور CCS با هر خودرو ارائه خواهد داد تا سازگاری با زیرساخت‌های شارژ موجود را تضمین کند.

سایر به‌روزرسانی‌های قابل توجه آیونیک ۵ شامل طراحی خارجی تازه با سپرهای جدید، اسپویلر و چرخ‌های آیرودینامیکی کارآمد است. فضای داخلی نیز با چیدمان جدید کنترل آب و هوا، پورت‌های USB-C، کنترل‌های فیزیکی گرم‌کن صندلی و اضافه شدن Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم به‌روزرسانی شده است.

بیشتر بخوانید:

هیوندای هنوز قیمت آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود به دلیل تولید آن در کارخانه هیوندای موتور گروپ متاپلانت آمریکا (HMGMA) در جورجیا، واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی ۳۷۵۰ دلاری باشد. آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ قرار است اواخر امسال به فروش برسد و مدل‌های اولیه با پورت CCS قدیمی عرضه خواهند شد. تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴، تمامی خودروهای الکتریکی جدید هیوندای به پورت NACS مجهز خواهند شد.