خبر درگذشت محمود مصدق متولد ۱۳۱۳ و نوه مردی بود که نامش با واقعه ملی شدن صنعت نفت ایران گره خورده است، امروز؛ چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش همشهری آنلاین، او لیسانس حقوق از دانشگاه هاروارد را داشت و دلش می خواست وکیل بشود ولی با خواست پدرش مسیر زندگیش تغییر کرد و دوره پزشکی در دانشگاه لوزان سوئیس را گذراند و به ایران برگشت و تا پایان زندگیش یکی از قدیمی‌ترین پزشکانی بود که تجربه نیم‌قرن معالجه بیماران دچار نازایی را داشت.

او ۲۸ مرداد امسال در نخستین جلسه رسیدگی به دعوای حقوقی بالغ بر ۴۰۲ هزار نفر از شهروندان ایرانی که از بیش از ۲۰ استان به طرفیت ۶ شخصیت حقوقی و حقیقی از جمله دولت ایالات متحده آمریکا و سردمداران آن برگزار شد، حاضر بود ولی به دلیل کسالت و کهولت سن نتوانست به بیان اظهارات خود بپردازد از اینرو سخنان او به صورت مکتوب توسط فرزند وی غلامعلی مصدق قرائت شد.

دکتر محمود مصدق پدربزرگش را این گونه توصیف کرده بود: «او تمام زندگی اش را وقف کرد و با وجود آنکه در یک خانواده مرفه قاجاری به دنیا آمد و از مال دنیا هر چه می خواست داشت اما تمام اموالش را خرج ملت ایران کرد تا آنجا که هنگام مرگ بدهکار بود و دو فرزندش، غلامحسین و احمد قرض‌های او را پرداختند.»

منبع: ایسنا