مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ واجد شرایط ورود به کلاس اول ابتدایی، برای ثبت نام مراجعه نکرده‌اند لذا از والدین می‌خواهیم برای ثبت‌نام کودکان خود زودتر اقدام کنند زیرا اول مهر همین تعداد، برای ثبت‌ و دریافت کتب‌درسی نیز دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مسعود بهرامی با بیان اینکه آیین بازگشایی مدارس نیازمند هماهنگی‌ها و کارهای اساسی است که در قالب دستورالعمل پروژه مهر، طی خرداد ماه به ادارات کل ابلاغ شد گفت: این آیین کار بزرگ و سنگینی است و در اداره کل شهرستان‌های تهران برنامه‌ریزی این پروژه از یک سال قبل آغاز و از اول فروردین ماه در قالب ۲۱ اقدام راهبردی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در قالب دستورالعمل پروژه مهر هفت کارگروه وجود دارد افزود: موضوع ثبت‌نام ابتدایی‌ها در حوزه معاونت ابتدایی دنبال می‌شود. سنجش کودکان بدو ورود با پیگیری‌های انجام شده شرایط خوبی دارد اما ثبت نام پایه اول دچار چالش است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه آمار دانش آموزان پایه اول براساس آمار موالید شش سال قبل ثبت احوال گرفته شده که خیلی دقیق نیست ادامه داد: حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، برای ثبت نام مراجعه نکرده‌اند لذا از والدین این کودکان می‌خواهیم زودتر اقدام کنند.

بهرامی با بیان اینکه کارگروه دوم، ثبت‌نام در مقطع متوسطه است گفت: هدایت تحصیلی، فرم‌های شش امضاء و بحث توسعه سنواتی رشته‌های هنرستانی اهمیت دارد.

وی بحث سوم را فضا، تجهیزات و موضوع نوسازی عنوان کرد و افزود: تاپایان شهریورماه امسال حدود ۵۲ پروژه جدید تحویل می‌شود که تقریبا نیمی از پروژه‌های عمرانی به اتمام رسیده و نیمی دیگر در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه دانش آموزان برای ثبت نام کتاب‌های درسی باید در سامانه‌ اعلامی از سوی وزارتخانه اقدام کنند ادامه داد: توزیع بیش از ۸۵ درصد کتاب‌ها انجام شده است، اما چالش اصلی در خصوص کتابهای درسی پایه اول ابتدایی است زیرا هنوز تمامی واجدان شرایط برای ثبت‌نام اقدامی نکرده‌اند؛ احتمالا این افراد هم در ثبت نام و هم برای دریافت کتاب درسی در اول مهر دچار مشکل خواهند شد.

بهرامی با بیان اینکه بحث بعدی، ساماندهی نیروهای انسانی جدید الاستخدام‌ و وردیهای دانشگاه فرهنگیان است گفت: همچنین ابر پروژه نقل و انتقالات در شهرستان‌های استان تهران دنبال می شود تا در نهایت به ساماندهی خوب نیروی انسانی بینجامد.

وی دیگر اولویت پروژه مهر را آماده‌سازی فضای فیزیکی خواند و افزود: تلاشها صورت می‌گیرد تا فضای فیزیکی و روانی برای بازگشایی مدارس در اول مهرماه آماده شود تا حال و هوای بازگشایی مدرسه و بازآمد بوی ماه مدرسه را بیشتر به خود بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره انتخاب و انتصاب مدیران مدارس نیز گفت: تعدادی از مدیران بازنشسته و از جمع ما جدا می‌شوند این در حالیست که دوره توانمندسازی برای مدیران جدیدالانتصاب نیز آغاز می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه این‌ها مجموعه‌ای از اقدامات پروژه مهر است که در مجموعه اداره کل در حال انجام است اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در شهرستان‌های استان تهران مشغول تحصیل شوند و حدود ۵۵ هزار همکار فرهنگی اعم از اداری، آموزشی، دانشجو متعهد خدمت و ... نیز برای سال تحصیلی جدید خواهیم داشت.

منبع: ایسنا