سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که برای ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آرام پیش‌بینی می‌شود و دو روز آخر هفته در نوار شمالی کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز چهارشنبه (۱۴ شهریور) در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان برای بعد از ظهر و شب‌ها رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد و در برخی نقاط مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. »
فریبا گودرزی افزود: «در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل در بعضی ساعات ورزش باد شدید رخ می‌دهد که با کاهش کیفیت هوا همراه است. همچنین از جمعه( ۱۶ شهریور) تا شنبه (۱۷ شهریور) در برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز ورزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.»
گودرزی ادامه داد: «افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا نیز سبب صدور هشدار زرد هواشناسی دریایی برای امروز چهارشنبه (۱۴ شهریور) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان استان هرمزگان، غرب دریای عمان، شرق خلیج فارس شده‌است. اثر مخاطره‌ای این هشدار شامل غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و سبک است.»
آسمان پایتخت نیز صاف است و افزایش وزش باد در ساعات عصرگاهی مورد انتظار است. بیشینه دمای تهران ۳۶ درجه سانتی‌گراد است.