بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور از امروز پنجشنبه (۱۵ شهریور) تا یکشنبه (۱۸ شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی  شاهد بارش رگبار همراه با رعد و برق خواهیم بود.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «در حالی که برای امروز پنجشنبه (۱۷شهریور) و جمعه (۱۸ شهریور) در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود، تا ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می شود.»
فریبا گودرزی افزود: «فعالیت سامانه بارشی نیز سبب صدور هشدار زرد هواشناسی شده‌است. این هشدار امروز پنجشنبه (۱۵ شهریور در دامنه و ارتفاعات در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان و جمعه (۱۶ شهریور) در ارتفاعات و دامنه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان پیش‌بینی می‌شود. در اثر این هشدار، احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها وجود دارد.»
جمعه (۱۶ شهریور) و شنبه (۱۷ شهریور) نیز در برخی مناطق جنوب غرب شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز وزش باد به نسبتا شدید تا شدید و خیزش گردوخاک مورد انتظار است.
امروز پنجشنبه (۱۵ شهریور) دریای خزر و جمعه (۱۶ شهریور) دریای خزر و شمال خلیج فارس مواج است.
بیشینه دمای تهران ۳۶ درجه سانتی‌گراد است و فردا پنجشنبه (۱۵ شهریور) با کاهش دما به ۳۳ درجه سانتی گراد می‌رسد.