گروه‌سیاسی: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اظهار تأسف از اینکه کابینه احمدی‌نژاد ظرفیت استفاده از افراد با گرایش‌های دیگر را ندارد، گفت:

 رئیس‌جمهور دائما بر استفاده از افراد همفکر خود تاکید می‌ورزد. این در حالی است که مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد معتقد است: بررسی‌های رئیس‌جمهوری درباره کابینه همه‌جانبه است.

با سعه صدر شنیده است

علی اکبر جوانفکر که پس از استعفا دوباره به همان سمت قبلی منصوب شد، با بیان اینکه گزینه‌هایی که برای حضور در کابینه دهم مطرح می‌شوند گمانه‌زنی‌هایی است که احتمال دارد بخش مهمی از آنها به واقعیت بپیوندند، تاکید کرد: این گزینه‌ها قطعی نیستند هرچند ممکن است جنبه قطعیت نیز بیابند.

مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به این سؤال که با توجه به برگزاری جلسه بین نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور، آیا تعامل نمایندگان با دولت را در این خصوص مثبت ارزیابی می‌کنید یا خیر، به مهر گفت: برگزاری این جلسات همفکری و تبادل نظر بین رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس است که هر یک در چارچوب وظایف قانونی خود عمل می‌کنند به‌گونه‌ای که رئیس‌جمهور با سعه‌صدر دیدگاه‌های نمایندگان را شنیده است و باز هم می‌شنود.

وی همچنین افزود: ادامه این رایزنی‌ها تا زمانی‌که حدود اختیارات حفظ شود، اشکالی ندارد.
جوانفکر از اعلام زمان نهایی شدن فهرست پیشنهادی کابینه و ارائه آن به مجلس خودداری کرد.

این اتفاق نیفتاده است

اما سیدرضا اکرمی که از حاضران جلسه فراکسیون اصولگرایان با احمدی‌نژاد بود، با بیان اینکه بهتر بود که احمدی‌نژاد برای هر وزارتخانه چند گزینه را در نظر می‌گرفت و آنها را قبل از فرا رسیدن موعد قانونی به‌صورت غیررسمی به مجلس معرفی می‌کرد، به مهر گفت: رئیس‌جمهور در این حالت می‌توانست از نظرات کارشناسانه کمیسیون‌های تخصصی برای ارائه لیست وزیران پیشنهادی به‌صورت رسمی به مجلس شورای اسلامی استفاده کند که اکنون این اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون در کشور مشکل اجرا و نظارت را داریم، خاطرنشان کرد: اساسا در مورد رئیس‌جمهور و وزیران مسئله گرایش‌های سیاسی آنان مطرح نیست، بلکه فقط مسئله اجرای قانون در کشور است.