تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵

کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلام استعفای فرمانده منطقه شمالی پلیس رژیم صهیونیستی، رئیس اداره اطلاعات پلیس این رژیم درور اسرف نیز، امروز چهارشنبه استعفاء کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، «درخواست بازنشستگی پس از ۳۵ سال خدمت» . این چیزی است که در متن استعفانامه امروز درور اسرف به عنوان دستیار و معاون بازرس کل پلیس اسرائیل و رئیس اداره اطلاعات این نهاد آمده است.بازرس پلیس رژیم صهیونیستی ژنرال دانی لوی که به تازگی به این پست دست یافته، صبح امروز را با سومین استعفای یک فرمانده ارشد پلیس آغاز کرد.

گفته می‌شود، چند ماه پیش، کمیسر مستعفی پلیس اسرائیل کوبی شبتای خواستار انتصاب درور اسرف به سمت رئیس واحد ویژه پلیس لاهاو ۴۳۳ شده بود، درخواستی که به طور قاطع توسط وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یعنی ایتمار بن‌گویر رد شد. به نوشته معاریو درور اسرف در پلیس اسرائیل دارای چندین پست بود که نمایندگی پلیس این رژیم در چندین کشور خارجی از جمله آنهاست.از ابتدای سال‌جاری میلادی تاکنون، ٦ افسر بلندپایه پلیس رژیم صهیونیستی، که تحت نظارت بن‌گویر هستند، استعفا کرده‌اند.

استعفای اسرف کمتر از ۲۴ ساعت پس از استعفای فرمانده ناحیه شمالی پلیس اسرائیل شوکی تاجوکا صورت می‌گیرد. پیش از او نیز یکی دیگر از فرماندهان ارشد پلیس اسرائیل استعفا کرده بود. روزنامه معاریو نوشت که موج این استعفاها در پلیس اسرائیل موجب تغییری اساسی در آینده آن خواهد شد.وبگاه اسرائیلی کیبا نیز اعلام کرد که با اعلام استعفای سه تن از فرماندهان ارشد پلیس اسرائیل از زمان انتصاب بازرس کل جدید پلیس، می‌توان گفت که «پلیس اسرائیل» در حال متلاشی شدن است.

منبع: فارس