فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید دارند که عملیات خونخواهی شهید اسماعیل هنیه قطعا انجام خواهد شد ولی این عملیات که زمان و شرایط آن برای رژیم صهیونیستی به کابوس شب و روز تبدیل شده، کوبنده و غافلگیرانه خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی دهم مرداد ۱۴۰۳ در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند. شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط «مجلس محترم شورای اسلامی» برای شرکت در « آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران» بود که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی « طوفان الاقصی» سفرهای متعددی به کشورمان داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی به همین مناسبت تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای با اشاره به این که «این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.» تاکید کرد: «بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های «شهید القدس» دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.»

این اقدام رژیم صهیونیستی عزم و اراده رزمندگان مقاومت برای ادامه راه جهاد را محکم‌تر کرد. در چند روز اخیر برخی از فرماندهان سپاه در اظهاراتی به زمان و شرایط این خونخواهی اشاره داشته‌اند.

سردار سرتیپ محمدجعفر اسدی معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در بخشی از یک گفت‌وگو درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» عنوان کرده است: کیفیت و چگونگی واکنش جمهوری اسلامی ایران باید بتواند اهداف ما را نسبت به جنایت صهیونیست‌ها محقق کند و پاسخ کوبنده ما در خورِ خونخواهی شهید هنیه باشد و بیشترین ضربه را به جنایتکاران صهیونیست وارد سازد. آنچه را که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در خصوص خونخواهی شهید «هنیه» فرمودند، وظیفه خود می‌دانیم و حتماً در زمان مناسب به صورت دقیق انجام خواهد شد.

سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح پاسخ جمهوری اسلامی هم در بخشی از یک سخنرانی پاسخ جمهوری اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی و ترور شهید اسماعیل هنیه را قطعی و حتمی دانست و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی خواب عدم پاسخ ایران به جنایات خود را باید به گور ببرد و این را بدانند که پاسخ ایران قطعی و حتمی است ولی زمان آن نامشخص و در اختیار ایران است.

هم‌چنین سردار سرتیپ پاسدار محسن چیذری معاون عملیات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» عنوان کرده است: قطعاً واکنش ایران متفاوت خواهد بود و نباید چگونگی این واکنش مشخص شود. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) فرمودند خونخواهی شهید «هنیه» را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم و حتماً انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: کیفیت و چگونگی واکنش جمهوری اسلامی ایران بستگی به شرایط و موقعیتی دارد که بتواند اهداف ما را نسبت به جنایت صهیونیست‌ها محقق کند. تا زمانی که اهداف جمهوری اسلامی ایران به وقت خود و با غافلگیری لازم محقق نشود، ممکن است این تأمل و خویشتن‌داری انجام شود تا شرایط، فضا و موقعیت آن فرا برسد تا پاسخ کوبنده ما در خورِ خونخواهی شهید هنیه باشد.

منبع: ایسنا