امروز Google Photos بهبودهایی در جستجو ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد از پرسش‌های توصیفی‌تر با استفاده از زبان روزمره استفاده کنید.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از جی اس ام آرنا، شما می‌توانید نتایج را بر اساس تاریخ یا مرتبط بودن مرتب کنید تا به سرعت به تصویر خاصی که به دنبال آن هستید برسید. این تجربه در حال حاضر به زبان انگلیسی برای همه کاربران در اندروید و iOS در حال انتشار است و در "هفته‌های آینده" به زبان‌های بیشتری گسترش خواهد یافت.

کاربران منتخب در ایالات متحده نیز امروز دسترسی اولیه به Ask Photos از طریق Google Labs را دریافت می‌کنند، به شرطی که در لیست انتظار ثبت‌نام کرده باشند. این قابلیت جستجو را با قدرت هوش مصنوعی Gemini تقویت می‌کند. Ask Photos زمینه گالری عکس شما را درک می‌کند - مهم‌ترین افراد در زندگی شما، سرگرمی‌ها و غذاهای مورد علاقه‌تان و از این قبیل.

بنابراین، می‌تواند جزئیات مرتبط را استخراج کند تا به شما کمک کند خاطرات خاصی را پیدا کنید و اطلاعاتی درباره زندگی‌تان کشف کنید. ویدئوی زیر نشان می‌دهد که این قابلیت با استفاده از پرسشی مانند "در هتل چه خوردیم؟" چگونه کار می‌کند.

از آنجا که Ask Photos اساساً یک چت‌بات در Google Photos است، مکالمه‌ای است، بنابراین اگر در اولین تلاش آنچه را که به دنبال آن بودید پیدا نکرد، می‌توانید سرنخ‌ها یا جزئیات بیشتری به آن بدهید.

همچنین می‌توانید از آن بخواهید که نکات برتر سفر شما را خلاصه کند و پیشنهادهایی برای بهترین عکس‌ها از یک رویداد خاص به شما بدهد. همه این‌ها از طریق مدل‌های جمنای کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گوگل می‌گوید که انسان‌ها ممکن است پرسش‌های Ask Photos شما را برای بهبود خدمات بررسی کنند، اما تنها پس از جدا شدن از حساب گوگل شما برای حفاظت از حریم خصوصی شما. پاسخ‌هایی که Ask Photos به شما می‌دهد توسط انسان‌ها بررسی نمی‌شوند مگر اینکه شما بازخورد ارائه دهید یا در موارد نادر برای رسیدگی به سوءاستفاده یا آسیب.