یک رسانه عبری فاش کرد که اخیرا واشنگتن پیام‌هایی را به مسئولان رژیم صهیونیستی داده و تاکید کرده است که ناوهای هواپیمابر آمریکا نمی‌توانند تا ابد در منطقه بمانند.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد مسئولان آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود نگرانی‌ها نسبت به ادامه جنگ در نوار غزه و گسترش آن در لبنان و کرانه باختری و آمادگی برای پاسخ ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را ابراز کرده‌اند.

طبق گزارش این کانال مسئولانی در واشنگتن به رهبران رژیم صهیونیستی گفته‌اند که ناوهای هواپیمابر آمریکا که برای دفاع از رژیم صهیونیستی در آب‌های منطقه مستقر هستند، نمی‌توانند تا ابد در منطقه بمانند.

آمریکا همچنین اعلام کرده که دولت جو بایدن از همکاری با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی راضی است و با برکناری وی مخالف است.

این کانال افزود واشنگتن در حال بررسی احتمال یک معامله یک جانبه با مقاومت فلسطین به دلیل فشارهای شدید نزدیکان اسرایی است که دارای تابعیت آمریکایی هستند.

این کانال پیش بینی کرد که تلاش‌های واشنگتن برای آزادی اسرا به فشارهای اضافی بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی منجر شود. اکنون به نتانیاهو به عنوان رهبری نگاه می‌شود که در حمایت از اسرای اسرائیلی شکست خورده است.

مسئولان آمریکایی گفته‌اند که نهایت تلاش خود را برای پیشبرد معامله تبادل اسرا به کار می‌گیرند و منتظر موافقت نتانیاهو و شرکایش در ائتلاف هستند.

بعد از پیدا شدن اجساد ۶ اسیر اسرائیلی در تونلی در شهر رفح در جنوب نوار غزه که در حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند و یکی از آنها دارای تابعیت آمریکایی است خانواده‌های این اسرا فشارها و اعتراضات خود را افزایش داده‌اند.

شبکه ان بی سی آمریکا نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد کاخ سفید عملا در حال بررسی امکان یک معامله با مقاومت فلسطین است که اسرائیل در آن مشارکت نداشته باشد و یک توافق یک جانبه از سوی آمریکا با مقاومت فلسطین باشد.

به گفته این منابع این طرح بعد از آن مطرح شد که آمریکا به این نتیجه رسید که نتانیاهو نمی‌تواند به توافق با مقاومت فلسطین برسد.

خانواده‌های اسرایی که دارای تابعیت آمریکایی هستند با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کرده و خواهان نجات جان اسرا شدند.

منبع: ایسنا