جانشین پلیس راهور فراجا گفت: مسیرهای چالوس و آزاد راه تهران پردیس از ساعت ۶ صبح امروز تا اطلاع ثانوی یک‌طرفه به سمت جنوب است.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سرهنگ سیاوش محبی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک در مسیر جاده چالوس و آزاد راه تهران- شمال محدویت ترافیک در این مسیر برای تخلیه بار ترافیکی تا اطلاع ثانوی اعمال می شود.

وی توضیح داد: ترافیک امروز جمعه ۱۶ شهریور در بیشتر راه‌های استان‌های کشور به ویژه استان‌های زیارتی و سیاحتی مانند خراسان رضوی و استان‌های شمالی منتهی به تهران و سایر کلان شهرها از ترافیک بسیار پر حجم برخوردار است.

محبی ادامه داد: جهت تسهیل در تردد وسایل نقلیه برای بازگشت مسافران محدودیتهایی پیش بینی شده است در مسیر چالوس و آزاد راه تهران شمال از ساعت ۶ صبح امروز و در استان گیلان محدوده آزاد راه رودبار -منجیل از ساعت ۱۷ روز گذشته شمال به جنوب مسیر یکطرفه شده و محدودیتها تا تخلیه کامل بار ترافیکی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک محور هراز خاطر نشان کرد: محور هراز به صورت مقطعی شمال به جنوب مسیر یکطرفه می شود.

جانشین پلیس راهور فراجا گفت: توصیه می کنیم به مسافران که برای بازگشت عجله و شتاب نداشته باشند و دو تا سه برابر زمان عادی وقت برای سفر در زمان ترافیک جاده ای در نظر بگیرند.

محبی ادامه داد: استراحت های به موقع در طول مسیر داشته باشند و به ازای هر دوساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان از ارتکاب تخلفات حادثه ساز رانندگی مانند؛سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ که از مهم ترین علل وقوع تصادفات مرگبار در جاده های کشور هستند پرهیز کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

منبع: ایرنا