تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸

علاوه بر کارولینای شمال، 7 ایالت دیگر نیز قرار است در همین ماه جاری میلادی رأی‌گیری زودهنگام را آغاز کنند.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: ایالت کارولینای شمالی واقع در شرق آمریکا دیروز (جمعه) رای‌گیری زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را که قرار است 5 نوامبر برگزار شود، آغاز کرده است. در این شیوه رای‌گیری غیرحضوری، مردم می‌توانند از طریق پست رای دهند.

کارولینای شمالی در شرایطی انتخابات را آغاز کرده که اعلام شده 7 ایالت دیگر از جمله پنسیلوانیا، جورجیا، ویسکانسین، میشیگان و نوادا نیز قرار است در همین ماه جاری میلادی رأی‌گیری زودهنگام را آغاز کنند.

در انتخابات سال جاری میلادی، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به عنوان نماینده حزب جمهوری خواه و کامالا هریس معاون رئیس جمهور کنونی به عنوان نماینده حزب دمکرات با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند. دهم سپتامبر (20 شهریور) قرار است که نخستین مناظره انتخاباتی هریس و ترامپ برگزار شود.

در همین حال رسانه‌های خبری آمریکا گزارش داده‌اند که محاکمه ترامپ در پرونده توطئه علیه آمریکا تا پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور عقب افتاده است. به‌گزارش فاکس نیوز، ترامپ که قرار است به دلیل تلاش‌هایش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در پرونده‌ای موسوم به «توطئه علیه آمریکا» محاکمه شود، موفق شده محاکمه خود را تا پس از انتخابات ریاست جمهوری عقب بیندازد. بنا براین گزارش، تانیا چاتکن قاضی فدرال در جلسه دادرسی پنجشنبه حکم تعویق محاکمه ترامپ را صادر کرده است.

برخی از وعده‌های انتخاباتی هریس

  • کاهش هزینه‌ها: ممنوعیت افزایش قیمت‌ها در بازار مواد غذایی و جریمه شرکت‌های متخلف
  • مسکن: ساخت سه میلیون واحد مسکونی مقرون به صرفه در 4سال و در نظر گرفتن تخفیف‌ مالیاتی برای خانواده‌های دارای فرزندان و سازندگان مسکن
  • حمایت از طبقه متوسط: تاکید بر اهمیت حمایت از طبقه متوسط

برخی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ

  • کاهش قیمت‌ها: کاهش قیمت‌ها در بخش انرژی و کالاهای اساسی از جمله بنزین و قبض‌های برق
  • تشکیل کمیسیون بهره‌وری دولتی: تشکیل کمیسیونی به ریاست ایلان ماسک مالک شبکه اجتماعی ایکس برای بهبود کارایی دولت در زمینه حسابرسی‌ مالی و اجرایی دولت
  • تغییر رویکرد واشنگتن در قبال ناتو: بازنگری در تعهدات مالی آمریکا نسبت به پیمان ناتو
  • تغییر رویکرد آمریکا در سیاست خارجی: لغو تحریم‌های روسیه