آبروریزی حاصل از بازی تیم ملی در چمن فولادشهر، بحران زمین چمن را در آستانه لیگ نخبگان جدی‌تر از همیشه کرد.

همشهری آنلاین- مسابقه دو تیم ملی ایران و قرقیزستان، مسابقه‌ای بود که چمن زیر پای بازیکنانش از خود بازیکن‌ها و عملکرد آنها بیشتر به چشم آمد. با اینکه این مسابقه حاشیه کم نداشت و صدای اعتراض تماشاگرانش، سرمربی و کاپیتان تیم ملی را به واکنش واداشته بود، اما باز هم مهم‌ترین حاشیه اولین بازی تیم ملی در این مرحله همان زمین زشت فولادشهر با وصله‌وپینه‌های فراوانش بود.

در حالی که لیگ برتر ایران در این فصل با معضل بزرگی به نام چمن‌های نامناسب روبه‌رو شده، تیم ملی هم برای میزبانی از حریفش مدت‌ها به دنبال زمین مناسب گشت تا اینکه بالاخره فولادشهر را برای این مسابقه انتخاب کرد. اما زمین اختصاصی ذوب‌آهن هم با وجود تلاش یک‌ماهه مسئولانش نتوانست چهره آبرومندی برای این مسابقه بسازد و یک بار دیگر فوتبال ایران با زشتی‌ها و کمبودهای سخت‌افزاری‌اش در رسانه‌های بین‌المللی دیده شد.

حدود یک سال بعد از بازی پرسپولیس و النصر که چمن ورزشگاه آزادی را به سوژه رسانه‌های جهان تبدیل کرد، این معضل نه‌تنها حل نشده بلکه به ورزشگاه‌های دیگر ایران هم سرایت کرده است. حالا فضای مجازی پر شده از تصاویر ورزشگاه‌های قطر، عربستان، ازبکستان و حتی عراق و مقایسه آنها با ورزشگاه تیم ملی ایران که نشان می‌دهد حتی کشورهای جنگ‌زده هم چمن‌هایشان سبزتر و شرایط میزبانی‌شان آبرومندانه‌تر از ایران بوده است. تیم‌ملی ایران و البته دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که باید در لیگ نخبگان آسیا بازی کنند، هفته‌هاست برای بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) به مسئولان شهر مشهد درخواست داده‌اند اما هنوز با این درخواست آنها موافقت نشده و آبروریزی بعد از مسابقه تیم‌ملی، اولین نتیجه آن عدم موافقت است.

بعد از پایان فیفادی، استقلال باید از حریف قطری‌اش میزبانی کند و بلافاصله نوبت به بازی پاختاکور با پرسپولیس در شهر تهران می‌رسد. چند هفته بعد هم که دوباره تهران میزبان کریس رونالدو است و این بار CR۷ به‌جای یک بار، ۲بار به ایران سفر خواهد کرد. حتی تجسم حضور او و میزبانی باشگاه‌های تهران در ورزشگاه قلعه‌حسن‌خان، چیزی است که تن هر هواداری را از ترس و خجالت به لرزه درمی‌آورد. خود مسئولان اما بعید است اصلا به تاثیر این آبروریزی‌ها فکر کرده باشند.