امروز مسعود پزشکیان رئیس جمهور به‌همراه سردار سرلشکر سلامی فرمانده‌ کل سپاه از نمایشگاه فعالیت‌های زیربنایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بازدید کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سرلشکر سلامی فرمانده‌ کل سپاه گفت: در دریای سرخ و دریای مدیترانه ۱۴ کشتی ما را زدند تا نفت ما صادر نشود که اوایل نمی‌دانستیم چه کسی به کشتی‌ها حمله می‌کند. متوجه شدیم رژیم صهیونیستی است و ۱۲ کشتی از آنها زده شد. کشتی پنجم را که زدیم دستشان بالا رفت و گفتند نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم.

در بحران شدیدی بودیم، سردار سلیمانی را ترور کرده بودند، هواپیمای اوکراینی سقوط کرده بود، کرونا قالب شده بود، تحریم اقتصادی را در حداکثر درجه ممکن اعمال می‎ کردند و تلاش می کردند ما را در انزوای سیاسی قرار بدهند.

تصاویر بازدید پزشکیان از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) | ویدئو

ما به عنوان سپاه پاسداران باید یک عملیات بازدارنده و سد ممانعت ایجاد می‌کردیم؛ در نبردهای دریایی خطوط کشتیرانی را امن کردیم، تحریم به لحاظ اجرا شکسته شد، مردم را در کرونا مدیریت کردیم و واکسن ساختیم و تمام ظرفیت‌ها را در اختیار درمان قرار دادیم.

هیچ یک از ۳۸۰ طرح عظیم ملی که امروز در دست اجراست، حتی چرخ‌هایش کُند نشده است و اجازه ندادیم تحریم بر سازندگی کشور موثر باشد.

از بیرون هم پدیده تکفیر را مهار می‌کردیم؛ اگر تروریسم امتداد پیدا می‌کرد، نقطه مرکزی آن ایران بود. موفق شدیم تمام مسیرهایی که دشمن باز کرده بود، ببندیم. امروز امن‌ترین خطوط کشتیرانی متعلق به کشتی‌هایی است که پرچم ایران روی آن نصب شده باشد.

صحبت های فرمانده کل سپاه را در این ویدئو ببینید.

منبع: صدا و سیما