در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی در مجموع جسد ۳۷هزار و ۲۲۷ نفر که به تنهایی زندگی می‌کردند در خانه آن‌ها پیدا شده‌ است.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: در نیمه اول سال جاری میلادی تقریبا ۴۰ هزار نفر در ژاپن در تنهایی جان سپرده‌اند. بنا بر اعلام پلیس این کشور، نزدیک به ۴۰ هزار نفر که در تنهایی در خانه‌های خود مرده بودند بیش از یک ماه پس از مرگ کشف شدند. ۱۳۰ جسد هم یک سال پس از مرگ این افراد پیدا شده است. ژاپن در حال حاضر پیرترین جمعیت جهان را دارد.

در گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن آمده: در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی در مجموع جسد ۳۷هزار و ۲۲۷ نفر که به تنهایی زندگی می‌کردند در محل زندگی آن‌ها پیدا شده‌ است. ۷۰ درصد این افراد بیش از ۶۵ سال سن داشته‌اند.

گزارش پلیس نشان می‌دهد با احتساب ۷۴۹۸ جسد یافت شده از گروه سنی ۸۵ سال و بالاتر، بیشترین آمار مربوط به مرگ در تنهایی را افراد متعلق به این گروه سنی و پس از آن افراد ۷۵-۷۹ ساله ـ‌ با ۵۹۲۰ نفر ـ تشکیل می‌دهند.

روزنامه انگلیسی گاردین ۲ ماه پیش در گزارشی با اشاره به افزایش فزاینده تنهایی در ژاپن نوشته بود: پیش‌بینی شده که تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۶۸ هزار نفر که تنها زندگی می‌کنند در تنهایی جان خود را از دست بدهند. این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی حدود ۲۷ هزار نفر بوده است.

به اعتقاد ناظران، با ادامه روند پیر شدن جمعیت ژاپن، افراد بیشتری سال‌های پایانی زندگی خود را در انزوا خواهند گذراند. بر اساس گزارش موسسه ملی تحقیقات جمعیت و تامین اجتماعی، تعداد افراد بالای ۶۵ سال این کشور که به تنهایی زندگی می‌کردند در سال ۲۰۲۰ میلادی ۷.۳۸ میلیون نفر بوده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰ به ۱۱ میلیون نفر افزایش یابد.

بر اساس سرشماری سال ۲۰۲۰، خانوارهای تک نفره تقریباً ۳۸ درصد از کل خانوارها در ژاپن را تشکیل می‌دهند که نسبت به نظرسنجی پنج سال پیش، ۱۳.۳ درصد افزایش داشته است.