تولد نوزادان معمولا در محیط‌های بیمارستانی انجام می‌شود، اما استثناهایی هم وجود دارد و گاهی ممکن است شرایط طوری رقم بخورد که نوزادان در موقعیت‌هایی خاص و عجیب به دنیا بیایند. در این گزارش به عجیب‌ترین تولدهای سالهای اخیر که در شرایط سختی رقم خورده می‌پردازیم.

همشهری آنلاین _ فتانه احدی: معمولا تولد نوزادان در محیط‌های بیمارستانی صورت می‌گیرد، اما استثناهایی نیز وجود دارد؛ گاهی ممکن است شرایط طوری رقم بخورد که نوزادان در موقعیت‌هایی خاص و عجیب به دنیا بیایند. مثل نوزادی که ۱۳ شهریورماه در تالاب انزلی در قایق امداد هلال‌احمر به دنیا آمد. این گزارش روایت تولد نوزدان عجولی است که نه تنها پدر و مادرشان، که تیم‌های امدادی را هم شوکه کرده‌اند.
به گزارش همشهری، تازه‌ترین تولد عجیب در روز سه شنبه گذشته در تالاب انزلی رخ داد.

آن روز خانواده‌ای اهل کلاردشت مازنداران که برای گردش راهی انزلی شده بودند، سوار بر قایق تفریحی وارد تالاب انزلی شدند. اعضای این خانواده زن جوان باردار به همراه همسر و پسر ۲ ساله‌شان بودند که به همراه تعدادی از دوستانشان سوار قایق شده و ساعتی از گشت و گذار آنها در تالاب گذشته بود که ناگهان درد همه وجود زن جوان را فراگرفت. زن از درد به خودش می‌پیچید و همه علایم حکایت از زایمانی زودرس داشت. در این شرایط بود که همراهانش سراسیمه با اورژانس و هلال احمر تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. این در حالی بود که قایقران برای جلوگیری از تکان خوردن قایق، آن را خاموش کرد و همه منتظر بودند تا گروه امداد از راه برسد.

در انتظار کمک

زن جوان که حالا چند روز از تولد عجیب فرزندش می‌گذرد و هر دو در سلامت کامل به سر می‌برند، در گفت و گو با همشهری می‌گوید: هرگز فکرش را نمی‌کردم که خارج از بیمارستان و در آن شرایط عجیب فرزندم را به دنیا بیاورم.

وی ادامه می‌دهد:۷ روز پیش از این ماجرا به دلیل مشکلات کبدی در بیمارستان بستری بودم. در آنجا شرایط خودم و نوزادم چک شد، حتی دکترم گفت که هنوز ریه جنین به طور کامل شکل نگرفته و آن را نیز بررسی کردند و برای رشد ریه جنین آمپولی تزریق کردند و اطمینان دادند که همه چیز نرمال و خوب و فرزندم در موعد مقرر به دنیا خواهد آمد.
زن جوان می‌گوید: در بیمارستان برای سفری که از قبل برنامه‌اش را با دوستان همسرم ریخته بودیم، با دکترم مشورت کردم و اجازه سفر را گرفتم. دکترم اطمینان داد که مشکلی پیش نخواهد آمد و می‌توانم به سفر بروم. برای همین وقتی از بیمارستان مرخص شدم و با خیال راحت برای سفر به گیلان آماده شدیم.

طبق آنچه پزشک معالج به زن جوان و همسرش گفته بود، زمان زایمان ۱۲مهرماه بود اما هیچکس خبر نداشت که قرار است برای آنها اتفاق دیگری رقم بخورد.

زن جوان می‌گوید: بعد از اینکه به انزلی رسیدیم، تصمیم داشتیم جاهای مختلف را بگردیم. آن روز صبح زود به سوی تالاب انزلی رفتیم تا به شلوغی نخوریم. قایقی کرایه کردیم و راهی تالاب شدیم. هوا هنوز گرم نشده بود و در حال لذت بردن از نسیمی بودم که ملایم می‌وزید تا اینکه حوالی ساعت ۱۰:۳۰ ناگهان دردی همه وجودم را فرا گرفت.

تولد نوزاد عجول

وی اضافه می‌کند: لحظات سختی را پشت سر می گذاشتم. حدود یک ساعت این دردها ادامه داشت، همراهانم که شرایطم را بحرانی دیدند، با اورژانس تماس گرفتند. قایقران نیز که شرایط را ویژه و بحرانی دید، در جایی شبیه جزیره در وسط تالاب توقف کرد. در آن شرایط فقط با خودم می‌گفتم که باید درد را تحمل کنم تا تیم امداد برسد اما فرزندم عجول تر از این حرف‌ها بود. ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه بود که پسرم به دنیا آمد و همزمان نیروهای امداد و اورژانس رسیدند و با انجام اقدامات اولیه در قایق امداد، زایمان انجام شد. بعد هم با قایق ما را به پایگاه ساحلی هلال‌احمر بردند و از آنجا به یکی از بیمارستان‌های انزلی منتقل کردند. در آنجا ۲ روز تحت مراقب پزشکی بودیم. فرزندم در دستگاه بود و من نیز تحت مراقبت بودم. بعد از آن، وقتی گفتند حال هر دوی ما خوب است، به شهر خودمان بازگشتیم.

این نوزادان عجول

تولد نوزاد در قایق امداد تنها زایمان عجیبی نیست که تا کنون در کشور رخ داد. پیش از این نیز، نوزدانی با به دنیا آمدنشان در موقعیت‌های سخت و باورنکردنی، خیلی‌ها را شوکه کرده‌اند.

تولد در مترو

۲ مرداد سال۹۸، در ایستگاه متروی دروازه دولت، زن بارداری همراه با همسر و پسر خردسالش از قطار پیاده شدند اما همان لحظه زن جوان دچار درد زایمان شد و با کمک نیروهای اورژانس دخترش را به دنیا آورد.

تولد در بالگرد

۱۸ تیر ۱۴۰۳، امدادگران اورژانس در حال انتقال یک زن باردار از منطقه «کول راد» خرم‌آباد به بیمارستان بدند که نوزاد عجول در بالگرد به دنیا آمد و زن ۳۸ساله صاحب ششمین فرزندش شد.

تولد در تاکسی

بامداد، ۴ شهریور سال ۹۹، زنی ۲۴ ساله که در خانه‌شان دچار درد زایمان شده بود، با کرایه تاکسی و به تنهایی قصد رفتن به بیمارستان را داشت که حوالی خاورشهر تهران حالش بد شد و با حضور امدادگران اورژانس، فرزندش در داخل تاکسی به دنیا آمد.

تولد در قطار

۱۰ آبان ۱۴۰۲، زن بارداری که همراه همسرش سوار قطار درود-اندیمشک بود حالش بد شد اما به دلیل دور بودن اورژانس، شرایط برای زایمان احتمالی در قطار فراهم شد و در نهایت زن جوان در قطار فرزند خود را به دنیا آورد.

تولد کودک گلستانی در کوه

۱۸ فروردین ۹۶، مرکز امداد و نجات هلال‌احمر گلستان در جریان وخامت وضعیت یک مادر باردار در منطقه صعب‌العبور یزدان‌آباد در ارتفاعات درازنو کردکوی گلستان قرار گرفت. بلافاصله نیروهای امداد عازم محل شدند و با انتقال مادر به منطقه‌ای امن و توانستند در به دنیا آمدن کودک به مادر کمک کنند.

تولد نوزاد در برف

ظهر روز ۱۷ آذر ۹۶، به پایگاه فوریت‌های پزشکی آوج اعلام شد مادر بارداری در روستای پرسپانج از توابع آوج دچار درد زایمان شده و مسیر روستا به دلیل بارش برف و سرمای بالای آن منطقه بسته است. بلافاصله تکنسین‌های اورژانس توسط آمبولانس به محل اعزام شدند و با توجه به شدت بارش برف بعد از ۴۰ دقیقه، خود را به مادر باردار که در برف گیر کرده بودند رسانده و با کمک مامای مرکز، نوزاد را به دنیا آورده و تحویل خانواده‌اش دادند.

منبع: همشهری آنلاین