مجموعه تفریحی ورزشی شهید محمدرضا ملاباقری، با مساحتی حدود ۲۸۸۰ مترمربع، پس از ۷ سال تعطیلی مجدداً به بهره‌برداری رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، آیین بهره‌برداری از مجموعه ورزشی شهید محمدرضا ملاباقری بعدازظهر امروز با حضور احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برگزار شد.

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی مجموعه ورزشی شهید محمدرضا ملاباقری (مهروزان سابق) در منطقه ۱۴ قرار دارد، می گوید: «به همت همکاران مان در شرکت واحد اتوبوسرانی، "مجموعه ورزشی فرهنگی مهرورزان" که اکنون به نام "شهید محمدرضا ملاباقری" مزین شده است، پس از ۷سال تعطیلی، دوباره به بهره‌برداری رسید.

افزایش سرانه ورزشی منطقه۱۴

این مجموعه سال ۱۳۸۴ تأسیس و از ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ فرآیند بازسازی آن آغاز شد و امروز، ۱۷ شهریورماه مجدداً به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دراین باره بازگشایی "مجموعه ورزشی شهید محمدرضا ملاباقری"، می گوید: «این مجموعه ورزشی از سال ۱۳۹۷ تعطیل شد و امروز پس از هفت سال مورد بهره‌برداری قرار می گیرد. البته ما تلاش داشتیم که سال گذشته این مجموعه را مورد بهره‌برداری قرار دهیم، اما به دلیل محدودیت‌های مالی بهره‌برداری مجدد از این مجموعه به تعویق افتاد و امروز شاهد این اتفاق خوب هستیم.»

علیزاده می گوید: «مجموعه ورزشی شهید محمدرضا ملاباقری به‌طور کامل بازسازی و توسعه یافته است. این مجموعه که شامل بخش‌های آبی و سالن‌های ورزشی است، می‌تواند نقش مهمی در افزایش سرانه ورزشی منطقه ۱۴ ایفا کند.»

او با بیان اینکه طبق آمارهای موجود منطقه ۱۴ از جمله مناطق کم‌برخوردار از حیث مجموعه ورزشی محسوب می‌شود، می افزاید: «با بهره‌برداری مجدد از مجموعه ورزشی شهید محمدرضا ملاباقری، شهروندان منطقه ۱۴ و همکاران ما در شرکت اتوبوسرانی می‌توانند از آن استفاده کنند.»

بازگشت مجموعه های ورزشی تعطیل به چرخه خدمت رسانی

سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران نیز باحضور در آیین بازگشایی این مجموعه ضمن قدردانی از تلاش صورت گرفته توسط شرکت اتوبوسرانی تهران به‌ویژه مدیرعامل این مجموعه جهت بهره‌برداری مجدد از مجموعه ورزشی شهید محمدرضا ملاباقری می گوید: «خانواده بزرگ اتوبوسرانی شایسته دریافت خدمات متعددی هستند و ما در تلاشیم تا در این مسیر، خدماتی شایسته به همکارانمان در شرکت اتوبوسرانی ارائه کنیم.»

او با بیان اینکه رویکرد این دوره از مدیریت شهری در قالب بازسازی و بهره‌برداری از مجموعه های تعطیل شده است، ادامه می دهد: «از ابتدای این دوره مدیریت شهری و در طول سه سال گذشته، برخی مجموعه‌های ورزشی به دلایلی مانند شیوع کرونا و موارد دیگر بلااستفاده مانده بودند. در این دوره تلاش شده است تا این مجموعه ها پس از بازسازی، دوباره در چرخه خدمت‌رسانی قرار گیرند. احداث مجموعه‌های ورزشی کار دشواری نیست، اما نگهداری و حفظ آن‌ها به‌مراتب چالش‌برانگیزتر و حیاتی‌تر است. از همین رو، ما نیز تلاش کرده‌ایم تا مجموعه‌های بلااستفاده را بازسازی کرده و دوباره در چرخه خدمت‌رسانی قرار دهیم.»

علوی، تاکید می کند: «مجموعه حاضر پس از هفت سال در منطقه ۱۴ به بهره‌برداری رسید، در حالیکه پیش از این، دو مجموعه استخر ایثارگران و مجموعه ورزشی محمدرضا ملاباقری در این منطقه فعال بود. افتتاح دوباره این مجموعه ورزشی که سال‌ها بلااستفاده مانده بود، می‌تواند رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.»

مجموعه ورزشی جدید چه امکاناتی دارد؟

"مجموعه ورزشی شهید محمدرضا ملاباقری" دارای سالن توپی به مساحت ۶۲۵ مترمربع شامل زمین ورزش چندمنظوره برای رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال و سکوی تماشاچیان است. همچنین، سالن آبی به مساحت ۷۹۵ مترمربع شامل استخر، سونا و جکوزی از دیگر امکانات این مجموعه ورزشی به شمار می رود.

علاوه بر اینها، مجموعه سالن بدنسازی به مساحت ۲۶۰ مترمربع و سالن‌های ورزشی هوازی شامل ایروبیک، فیتنس و... نیز از دیگر امکانات این مجموعه ورزشی است. پارکینگ مجموعه ورزشی شهید محمدرضا ملاباقری هم ۲۲۰ مترمربع مساحت دارد. استفاده از این مجموعه ورزشی که حدود ۲۸۸۰ مترمربع وسعت دارد، برای شهروندان آزاد است.

منبع: همشهری آنلاین