کاخ سفید نشستی با نمایندگان آمازون، گوگل، مایکروسافت، کلودفلر و فعالان جامعه مدنی برگزار کرد تا شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده را تشویق کند که پهنای باند دیجیتال بیشتری برای ابزارهای دورزدن فیلترینگ اینترنت که توسط دولت تامین مالی می‌شوند، ارائه دهند.

به گزارش همشهری آنلاین، این ابزارها که توسط صندوق فناوری باز (OTF) مورد حمایت آمریکا پشتیبانی می‌شوند، شاهد افزایش استفاده در کشورهایی مانند روسیه، ایران، میانمار و... بوده‌اند.
«لورا کانینگهام» رئیس این سازمان به رویترز گفت که هدف OTF در این نشست این بود که از شرکت‌های فناوری بخواهد پهنای باند سرورهای خود را با تخفیف یا به‌صورت یارانه‌ای برای تأمین نیاز فزاینده به اپلیکیشن‌های شبکه خصوصی مجازی وی‌پی‌ان که توسط OTF تأمین مالی می‌شوند، ارائه دهند.

کانینگهام گفت: «در چند سال گذشته شاهد افزایش بی‌سابقه تقاضا برای وی‌پی‌ان‌ها بوده‌ایم که عمدتاً توسط کاربران در روسیه و ایران هدایت شده است. برای یک دهه، ما معمولا از حدود ۹ میلیون کاربر وی‌پی‌ان در هرماه پشتیبانی می‌کردیم و اکنون این تعداد بیش از ۴ برابر شده است.»

بیشتر بخوانید:

وی‌پی‌ان‌ها به کاربران کمک می‌کنند هویت خود را پنهان کنند و مکان آنلاین خود را تغییر دهند. این کار بیشتر برای دور زدن محدودیت‌های جغرافیایی بر محتوای اینترنت یا فرار از فیلترینگ از طریق مسیریابی ترافیک اینترنت با استفاده از سرورهای خارجی خارج از کنترل دولت، صورت می‌گیرد.