مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آغاز طرح نوسازی تجهیزات آزمون ایمنی خطوط معاینه فنی مراکز شهر تهران خبر داد

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد مهدی میرزایی قمی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو های تهران ضمن بازدید از روند انجام طرح نوسازی و اورهال خطوط معاینه فنی در تشریح این خبر گفت: طرح نوسازی تجهیزات آزمون ایمنی خطوط معاینه فنی از مرکز معاینه فنی الغدیر از چند روز گذشته آغاز گردیده که به منظور عدم توقف خدمت رسانی در آن مرکز دو واحد سیار معاینه فنی در محوطه آن مرکز مستقر و مشغول به فعالیت است.

او در خصوص زمان و نحوه انجام نوسازی تمام خطوط معاینه فنی مراکز معاینه فنی شهر تهران افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده نوسازی تجهیزات خطوط معاینه فنی مراکز تحت تملک شهرداری تهران مرکز به مرکز انجام خواهد شد. نوسازی تجهیزات آزمون سنجش آلایندگی در فروردین ماه و کلیه تجهیزات مربوط به آزمون ایمنی درمراکز معاینه فنی خودرو تا پیش از پایان سال انجام می شود. ضمن اینکه در زمان نوسازی خطوط هر مرکز، خدمت رسانی در آن مرکز با استقرار واحدهای سیار معاینه فنی متوقف نخواهد شد.

میرزایی قمی با بیان این موضوع که تجهیزات آزمون ایمنی پیشین مربوط به حداقل ۱۵ سال گذشته بوده و پشتیبانی و نگهداری این دستگاه ها با توجه به عمر کارکرد و عدم امکان تامین قطعات به ویژه در چند سال اخیر مجموعه را با مشکلات و موانعی روبرو کرده است. گفت: دستگاه های جدید آزمون ایمنی خودروها که شامل دستگاه های تست ترمز، کمک فنر و ناهمراستایی چرخ ها است از برندهای معتبرو مورد تایید برگزیده شده و دارای تکنولوژی جدید و امکانات ویژه ای در بحث آزمون خودروهای با تکنولوژی تمام چرخ ها متحرک(AWD)است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی با اشاره به این موضوع که تجهیزات مراکز معاینه فنی براساس استاندارد های کارخانه سازنده دارای عمر کارکرد و دفعات تست هستند، تاکید کرد: از افتتاح اولین مرکز معاینه فنی کشور در پارک سوار بیهقی توسط شهرداری تهران ۲۴ سال می گذرد. در این سال ها خوشبختانه ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران توانسته به عنوان طلایه دار و پرچم دار این خدمات، با استفاده از تجهیزات بروزآوری شده و بدنه کارشناسی و قوی خدمات کیفی و قابل اطمینانی را به مشتریان ارائه و با دقت و صحت در آزمون ها اعتماد لازم را به عنوان مرجع و آزمایشگاهی برای تشخیص ایراد و نقص خودروها احراز نماید. بدون تردید تمام تلاش این مجموعه معطوف بر این است که تجهیزات در زمان مقرر اورهال گردند و با رعایت این شرایط دقت کارکرد حفظ شود.

میرزایی قمی در خصوص تعداد واحدهای سیار مستقر شده در مرکز معاینه فنی الغدیر نیز، گفت: میزان مراجعات به این مرکز به نحوی است که فعالیت دو واحد سیار معاینه فنی ظرفیت لازم برای پذیرش خودروهای مراجعه کننده را تامین می کند ولی به هر روی این آمادگی وجود دارد در صورت رشد تقاضا، تعداد خطوط سیار مستقر در مرکز الغدیر نیز افزایش یابد.

منبع: همشهری آنلاین