ثبت نام حج عمره مفرده از امروز آغاز شده است و دارندگان فیش ۱ تا ۱۸۰ می‌توانند برای ثبت نام و انتخاب کاروان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، اعزام به حج عمره بالاخره قرار است انجام بگیرد و نزدیک به ۶میلیون زائری که از سال ۱۳۹۰فیش حج تهیه کرده‌اند، به این سفر معنوی خواهند رفت اما این سفر با ۲‌نکته قابل تامل همراه است، قیمت بالای این سفر ۱۰روزه و تعداد کم اعزام روزانه زائران.
سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت گفته است که «هزینه اعزام‌ها در این دوره از ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۶ میلیون تومان است.» هزینه‌ای که برای بسیاری سنگین است و آنها را از رفتن به این سفر فعلا منصرف کرده است.
از سوی دیگر فقط یک هواپیما از سوی ایران‌ایر به این سفر اختصاص یافته که روزانه حدود ۵۰۰ زائر را در ۲ پرواز به جده ببرد. به‌گفته مدیران حج و زیارت، از نیمه مهر هم یک هواپیمای دیگر اضافه می‌شود تا در مجموع ۱۷۰ هزار نفر تا پایان پاییز به عمره بروند.

شرایط اعزام
نوبت اول:
از ۲۸شهریور تا ۳۰آذر امسال
نوبت دوم: از یک دی‌ماه تا پایان موسم عمره

تاریخ و مراحل ثبت‌نام نوبت اول

مرحله اول: هفدهم شهریور: استان‌های کردستان و کرمانشاه
مرحله دوم: هجدهم شهریور: استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، قم، البرز، مازندران، خراسان شمالی و خراسان جنوبی
مرحله سوم: سی‌ام شهریور: استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، گیلان، همدان، سمنان، لرستان، ایلام، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، قزوین، اردبیل، آذربایجان غربی
مرحله چهارم: یکم مهر: استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان

چه کسانی می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند؟

دارندگان کارت‌های اولویت یک تا ۱۸۰

نحوه ثبت نام و مدارک لازم

مراجعه به سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت به
نشانی MY.HAJ.IR و تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات
تشکیل گروه‌ درصورت همراهی خانواده و بستگان
انتخاب کاروان موردنظر و واریز وجه به‌صورت برخط
مراجعه به کارگزار (دفتر خدمات زیارتی) و تحویل مدارک
فرصت انتخاب کاروان و پرداخت وجه منتخب ۴۸ساعت است.
اگر در مدت زمان مقرر مراجعه نشود، ثبت‌نام انجام‌شده به‌طور سیستمی لغو خواهد شد.

۳ نکته قابل توجه
۱. هزینه‌های سفر زیارتی عمره مفرده شامل بلیت هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل‌ونقل، صدور روادید، بیمه، هزینه دفتر زیارتی، برگزاری جلسات آموزشی و سایر هزینه‌های اجرای عملیات است.
۲. همه دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر کشور آمادگی دارند تا درصورت تمایل و مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه تعیین‌شده، نسبت به تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه و ثبت‌نام (رزرو اولیه) برای افراد واجد شرایط اقدام کنند.
۳.تمامی دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره؛ درصورت فراموشی اولویت تشرف، می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد حج و زیارت و یا از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱* ۴* با استفاده از تلفن همراه از اولویت کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره خود(اولویت‌های ۶۰۰گانه) مطلع شوند.

منبع: همشهری آنلاین