آیا واقعا «تمساح خونی» در اکران آنلاین موفق به رکوردشکنی شده یا این فقط یکی دیگر از خبرسازی‌های دوستداران رکوردهاست.

همشهری آنلاین: روز شنبه برخی خبرگزاری‌ها و وبگاه‌ها و صفحات شبکه‌های مجازی از رکوردشکنی «تمساح خونی» نخستین ساخته جواد عزتی در اکران آنلاین خبر دادند. متن همه این خبرها هم شبیه هم و از این قرار بود: «تمساح خونی، اولین فیلم سینمایی جواد عزتی در مقام کارگردان، در ۴۸ ساعت نخست اکران آنلاین در فیلیمو، به فروش ۵ میلیارد تومانی رسید. این فیلم کمدی ــ اکشن که از چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه به صورت اختصاصی در سینمای آنلاین فیلیمو اکران شد، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و به فروش بیش از ۵ میلیارد تومانی دست یافته است.»

رکوردشکنی معمولا وقتی معنا و مفهوم دارد که از رکوردگیری میان دو یا چند رقیب انجام شده باشد. اما در خبری که دست‌به‌دست می‌شد نیامده بود که «تمساح خونی» در اکران آنلاین از کدام فیلم/ فیلم‌ها بیشتر فروخته و به افتخار رکوردشکنی نائل شده است. منطقا باید میزان فروش آنلاین «تمساح خونی» را با فیلم دیگری مقایسه کرد تا بتوان گفت نخستین ساخته جواد عزتی موفق به رکوردشکنی شده. بماند که سود این رکوردشکنی‌ها فقط به جیب تهیه‌کنندگان و صاحبان فیلم‌ها می‌رود و دودش به چشم سینمای تک‌محصولی‌شده و تماشاگرش که فقط با همین خبرهای سطحی فیلم موردعلاقه‌اش را برای دیدن انتخاب می‌کند.

به علاقه‌مندان به رکوردهای سینمایی و تبلیغاتچی‌های فیلم‌ها باید گفت پارسال اسفندماه خبر رکوردشکنی «فسیل» در اکران آنلاین منتشر شده بود. «فسیل» در روز نخست اکران آنلاین در پلتفرم فیلیمو با فروش ۸۴ هزار و ۷۹۲ قطعه بلیت به درآمد ۶ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومانی رسیده بود، چیزی حول‌وحوش ۷ میلیارد تومان.

اگر قرار بر رکوردشکنی هم باشد، «تمساح خونی» باید بیش از ۷ میلیارد تومان بفروشد که رکوردی یا چیزی را بشکند، وگرنه تاج بیشترین فروش آنلاین یک فیلم سینمایی همچنان بر سر «فسیل» است که در یک روز حدود ۷ میلیارد تومان فروخته است. این نکته هم حائز اهمیت است که «فسیل» در یک روز حدود ۷ میلیارد تومان فروخته بود و «تمساح خونی» در ۲ روز ۵ میلیارد تومان.

اگر مسابقه رکوردشکنی‌های روز افتتاحیه و بیشترین فروش در سه روز اول اکران و بیشترین فروش اکران آنلاین تمام شود یا کمی فروکش کند، شاید مسئولان جدید سازمان سینمای به فکر بیفتند که برنامه‌ای برای ارتقای سطح کیفی فیلم‌ها تدوین کنند. این رکوردشکنی‌ها فقط به درد همان صفحات مجازی می‌خورد.

منبع: همشهری آنلاین