یک مقام ارشد حماس با بیان اینکه «محمد ضیف» فرمانده کل «کتائب القسام» در سلامت به سر می‌برد، گفت اسرائیل منتظر غافلگیری‌ها در کرانه باختری باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، «اسامه حمدان» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با شبکه «الجزیره» درباره تحولات کنونی در کرانه باختری گفت اشغالگران اسرائیلی در حال برنامه‌ریزی برای کوچاندن ۲ میلیون فلسطینی از کرانه باختری به اردن بودند که «این طرح نه‌تنها برای فلسطینیان، بلکه برای تمام منطقه با توجه به انفجاری که ایجاد می‌کرد و بی‌ثباتی که به وجود می‌آورد، بسیار خطرناک بود.»

الجزیره که تنها بخشی از این مصاحبه را امروز (یکشنبه) منتشر کرده، در ادامه به نقل از حمدان اضافه کرد تنش‌زایی کنونی در کرانه باختری نتوانست منجر به تضعیف اقدامات مقاومت شود.

این مقام ارشد حماس با بیان اینکه اسرائیل منتظر غافلگیری‌ها در کرانه باختری باشد، ادامه داد: «روزهای آینده نشان خواهد داد که کرانه باختری متفاوت از چیزی خواهد بود که اشغالگران به دنبال آن هستند. کرانه باختری میخ‌ها به تابوت اشغالگران خواهد کوبید.»


چرا سنوار به ریاست حماس انتخاب شد؟

اسامه حمدان در پاسخ به سؤال مجری الجزیره درباره علت انتخاب «یحیی السنوارر» به‌عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس گفت که انتخاب یحیی السنوار پاسخ به ترورر شهید «اسماعیل هنیه» در تهران نبود، چراکه حماس اساسنامه‌ای دارد که شروط خاصی را برای رئیس حماس در نظر می‌گیرد.

حمدان همچنین در پاسخ به سؤالی دیگر درباره تغییرات ایجاد شده در جنبش حماس به دنبال انتخاب سنوار به‌عنوان رئیس جدید این جنبش افزود: «هر رهبری شیوه خود را در مدیریت کارها دارد. برادر ابو ابراهیم (یحیی السنوار) کار خود در مدیریت جنبش و سامان‌دهی اوضاع در سطح رهبری را به‌گونه‌ای آغاز کرد که به دشمن فرصت مشکل‌سازی ندهد»»

این عضو ارشد حماس اضافه کرد که علی‌رغم شهادت اسماعیل هنیه، سطوح سیاسی حماس در یک وضعیت پایدار به سر می‌برد و به مسیر پیشین خود ادامه می‌دهد.


محمد ضیف در سلامت به سر می‌برد

اسامه حمدان در بخش دیگری از این مصاحبه به وضعیت «محمد ضیف» فرمانده کل کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس پرداخت که رژیم صهیونیستی اخیراً سعی کرد او را به شهادت برساند.

حمدان ضمن تکذیب ادعای طرف اسرائیلی درباره شهادت محمد ضیف، گفت: «برادر ابو خالد (محمد ضیف) در سلامت است و همچنان در صدر امور قرار دارد و به فعالیت خود به‌عنوان فرمانده مقاومت ادامه می‌دهد.»

این عضو ارشد حماس افزود: «شایعاتی که منتشر شده است، باعث عقب‌ راندن او نشده و او همچنان در جایگاه خود به وظایفش عمل می‌کند. علی‌رغم گذشت بیش از ۳۳۰ روز از جنگ، نه او و نه سربازانش و نه ارکان [نظامی حماس] عزم و اراده‌شان سست و کم‌رنگ نشده است.»


آمریکا، اسرائیل را تحت فشار نمی‌گذارد

اسامه حمدان در بخش دیگری از مصاحبه خود به مذاکرات آتش‌بس غزه پرداخت و گفت این مذاکرات نیاز به ابتکار عمل‌های جدید ندارد، چراکه تمام طرح‌های پیشین به دلیل نبود ضمانت قابل‌قبول برای اسرائیل با شکست مواجه شده است.

او در ادامه گفت آمریکا آن‌طور که باید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را برای پذیریش پیشنهادهای خودش تحت‌فشار قرار نمی‌دهد؛ پیشنهادهایی که حماس با آن‌ها موافقت کرد.

حمدان در پایان مذاکره مستقیم با آمریکا بدون اسرائیل را تکذیب کرد و افزود: «ما از طریق رسانه‌ها شنیدیم که طرف آمریکایی از معامله‌ای مستقیم با جنبش حماس سخن گفته‌ است؛ اما تا این لحظه، هیچ‌چیزی در عمل رخ نداده است. آمریکایی‌ها با ما مستقیماً تماس نگرفته‌اند و حتی پیامی ازاین‌قبیل‌ هم برای ما از طریق میانجیگران ارسال نکرده‌اند.»

منبع: فارس