دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در دیدار سفیر ایران در ایروان گفت که «مرز ارمنستان و ایران مرز صلح و دوستی است و هیچ نیرویی نمی تواند آن را قطع کند».

به گزارش همشهری آنلاین، «مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان با «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سبحانی در این دیدار موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تغییر ناپذیری مرزهای بین‌المللی و مخالفت با هر گونه تغییر ژیوپلتیکی و همچنین حمایت از تمامیت ارضی همسایگان را مورد تاکید قرار داد.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان و تغییر ناپذیری مرزهای بین‌المللی قدردانی کرد.

او تاکید کرد که مرز ارمنستان و ایران مرز صلح، دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز است و ارمنستان اهمیت ویژه‌ای به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران قائل است و هیچ نیرویی نمی‌تواند ارتباط و اتصال سرزمینی ایران و ارمنستان را قطع کند.

گریگوریان با تاکید بر این‌که هر گونه رفع انسدادی در داخل خاک ارمنستان تحت کنترل نهادهای داخلی ارمنستان و حاکمیت ملی و سرزمینی آن خواهد بود، تصریح کرد که ارمنستان مخالف هرگونه رفع انسدادی با منطق کریدور است.

منبع: ایسنا