تحقیقات دو موسسه آمریکایی و انگلیسی نشان می‌دهد که تل آویو در جنگ علیه غزه و لبنان از تسلیحات با مواد غنی شده هسته‌ای استفاده کرده است.

همشهری آنلاین؛ اسرائیل در جنگ غزه از زمان حملات خود به لبنان در سال 2006 و حملاتی که به غزه در سال‌های 2008 و 2014 انجام داد، از سلاح هسته‌ای جدیدی استفاده کرده است که با کلاهک رادیواکتیو و نوترون‌های با دمای بالا دارد. شبکه خبری المیادین در گزارشی به نقل از شورای اطلاعات صلح ایالات متحده (APIC) تحقیقی از این موضوع را ارائه داده است.

در همین راستا، شورای«APIC» و«Green Audit» آمریکا و انگلیس از طریق شبکه المیادین اعلام می‌کنند که از افرادی که در جنوب لبنان با آمبولانس رانندگی می‌کنند یا در آنجا زندگی می‌کنند، بمب‌های که روی زمین ریخته شده است را برای آنها ارسال کردند که نمونه های از راداکتیو داشته است ولی صلیب سرخ به بررسی گزارش ها اقدام نمی کند.

در سال 2021، یک گزارش علمی در مجله معتبر نیچر اعلام کرد اسرائیل در زمان حملات خود به لبنان در سال 2006 و حملاتی که به غزه در سال‌های 2008 و 2014 انجام داد، از یک سلاح هسته‌ای جدید استفاده کرده است که با یک حمله با تابش زیاد گرما و نوترون انسان را می کشد. این سلاح که اثر انگشت شناسایی بر جای می گذارد، اما محصولات شکافت مانند سزیم 137 را به جا نمی گذارد. همچنین در سال 2003 توسط ایالات متحده در فلوجه عراق و قبل از آن در کوزوو نیز استفاده شد.

بقایای گرد و غبار اورانیوم قابل استنشاق، همراه با آسیب نوترونی به بافت انسان، باعث ایجاد مجموعه ای از اثرات جدی و اغلب کشنده بر سلامتی می شود که پزشکان را گیج می کند و درمان ها را به چالش می کشد. پزشکان بدون دانستن علت چنین اثراتی، که اغلب شبیه بیماری های دیگر یا منجر به عفونت های قارچی کشنده می شوند، درمانده و از تماشای مرگ افراد در معرض راضی هستند.

افراد از موسسات فوق به لبنان رفتند و از سوراخ و همچنین فیلتر هوای آمبولانس نمونه برداری کردند. هنگامی که آنالیز شد، با استفاده از دو روش جداگانه، وجود اورانیوم غنی شده و اورانیوم ضعیف شده را نشان داد. بیشتر این اورانیوم از نظر جرمی U-238 (99.7%) است.

برچسب‌ها