مدیرعامل شرکت ملی پخش گفت: برخی ادعاهای مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت‌های سوخت فریبکاری است.

به گزارش همشهری آنلاین، کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش گفت: برخی ادعاهای مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت‌های سوخت فریبکاری بوده و افزایش یا کاهش سهمیه کارت‌های سوخت، فقط از طریق سامانه هوشمند سوخت ممکن است.

وی تأکید کرد: امکان نفوذ و دخالت در سامانه در جایگاه‌ها و کارت‌های سوخت به‌هیچ‌وجه وجود ندارد و شارژ سهمیه فقط بر اساس کلاس خودرو در پایان هر ماه از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

معافیت فرش دستباف از تعهد بازگشت ارز

بالاخره پس از مدت ها بحث درباره اینکه آیا صادرات فرش باید مشمول رفع تعهد ارزی باشد صادرات این محصول از بازگشت ارز معاف شد و اکنون می توان به صورت مسافری یا حتی روش های دیگر فرش صادر کرد.

آن طور که محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت می گوید: برای تولیدکنندگان فرش حمایت‌ها و مزایایی در نظر گرفته‌ایم که بتوانند صادرات را افزایش دهند، به طوری که فرش دستباف از تعهد بازگشت ارز معاف شده و می‌توان به صورت مسافری یا روش‌های دیگر صادرات کرد.

مطالبات گندمکاران تا پایان هفته تسویه می‌شود

حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه از سرعت بخشیدن پرداخت مطالبات کشاورزان خبر داد و گفت: بخش عمده مطالبات گندمکاران تا پایان هفته تسویه خواهد شد. تاکنون 121هزار میلیارد تومان از پول کشاورزان پرداخت شده است.

۲۵ شهریور؛‌ آخرین مهلت‌ استفاده فعالان اقتصادی از بخشودگی جرایم مالیاتی

براساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مؤدیانی که تا تاریخ ۲۵شهریور تمامی بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند مشمول بخشودگی جرایم قابل بخشش قرار خواهند گرفت. براساس این بخشنامه اختیار بخشودگی جرایم به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض شد.

مشترکان پرمصرف به فکر تأمین برق تجدیدپذیر یا ذخیره‌سازها باشند

مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مشترکان پرمصرف باید برای تامین برق خود روی انرژی‌های تجدیدپذیر یا استفاده از ذخیره‌سازها برنامه‌ریزی کنند. از هر ۴مشترک خانگی یک مشترک پرمصرف است و همان یک مشترک به اندازه 3مشترک برق مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کدام کالاهای ایرانی را خارجی ها بیشتر می خرند؟ | ۵ مشتری خاص محصولات ایرانی را بشناسید

دلیل افت صادرات ایران در بهار امسال | خارجی ها کدام کالاهای ایرانی را بیشتر می خرند؟

همتی: بانک‌ها درباره ضامن وام ازدواج سخت نگیرند

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد گفت: در موضوع پرداخت تسهیلات ازدواج، باید با اغماض بیشتری عمل کرد و برای چنین رقمی به وام‌گیرنده درخصوص ضامن، سخت نگیریم. بانک مرکزی نیز دیروز در این‌باره به بانک‌های متخلف هشدار داد.

نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو اعلام شد

دیروز بعد از گذشت یک هفته از برگزاری قرعه‌کشی خودرو از سوی شرکت ایران‌خودرو، نتایج قرعه‌کشی روی سایت این شرکت بارگذاری شد. قرعه‌کشی شرکت ایران‌خودرو یک هفته پیش و در تاریخ یازدهم شهریورماه انجام شده بود.

فرش دستباف معاف از رفع تعهد ارزی شد

محمدمهدی برادران، معاون وزیر صنعت گفت: فرش دستباف از تعهد بازگشت ارز معاف شده و می‌توان به‌صورت مسافری یا روش‌های دیگر صادرات کرد. صنعت فرش ایران جزو صنایعی بود که تحریم‌های زیادی بر آن تحمیل شد و صادرات فرش را با چالش‌های جدی مواجه کرد.

واردات آیفون جزو اولویت‌های ارزی کشور نیست

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از تخصیص ارز برای واردات کالاهای غیرضروری مانند تلفن همراه آیفون گفت: دولت باید ذخایر خود را برای واردات کالاهای ضروری اختصاص دهد.

بسته‌های تشویقی برای ۷۵درصد مساحت بافت فرسوده تهران تصویب شد

حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تصویب بسته‌های تشویقی شهرسازانه برای ۷۵درصد مساحت بافت فرسوده استان خبر داد و گفت: ۹شهر اسلامشهر، چهاردانگه، رباط‌کریم، قدس، حسن‌آباد، قرچک، ملارد، گلستان و تهران در حال حاضر دارای بسته تشویقی مصوب شهرسازانه هستند.

منبع: روزنامه همشهری