تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، گفت: متعاقب بهره‌برداری از پل دوربرگردان بزرگراه شهید باقری در محدوده جانبازان، پهنه جنوب غربی پایتخت شاهد یک گشایش ترافیکی اثرگذار هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق‌بین معاون ضمن تاکید بر بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در سریعترین زمان ممکن افزود: به جهت بهره‌مندی شهروندان از آثار افتتاح پروژه‌های متعدد در سطح شهر، قایل به رعایت تشریفات در این خصوص نیستیم.

وی تاکید کرد: در همین راستا، اواخر هفته گذشته پل دوربرگردان بزرگراه شهید باقری جانبازان در اختیار شهروندان قرار گرفت و کاهش تداخل‌های ترافیکی و روان و ایمن‌سازی مسیر بزرگراه شهید باقری مهمترین اثر افتتاح پروژه مذکور بود.

معاونه شهردار تهران در خصوص گشایش تقاطع بزرگراه‌های شهید نواب و شهید تندگویان نیز گفت: مسیر دسترسی جدید از جنوب بزرگراه شهید تندگویان به شمال بزرگراه شهید نواب در روز جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، این گشایش ترافیکی ضمن کاهش یک کیلومتر پیمایش اضافی شهروندان بر روان‌سازی بار ترافیک میدان بهمن و شمال بزرگراه شهید تندگویان نیز موثر خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای اجرای تقاطع سه سطحی بزرگراه‌های شهیدان نواب و تندگویان ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه شده، ادامه داد: مهمترین دسترسی این تقاطع تا ساعاتی دیگر در قالب پویش امید و افتخار شهرداری تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص فاز چهارم تقاطع نواب - تندگویان نیز اضافه کرد: این پل چپ‌گرد، امکان اتصال جنوب بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان و در ادامه میدان بهمن را فراهم می‌کند.

به گفته حق‌بین، تکمیل و راه‌اندازی فاز چهارم در هفته‌های آتی، کاهش سه کیلومتر گردش اضافی در جنوب بزرگراه شهید تندگویان را در پی دارد و از این رو تاثیری قابل ملاحظه بر کاهش مصرف سوخت و میزان انتشار آلاینده‌ها خواهد داشت.

منبع: ایرنا