رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از راه اندازی پویش آموزش همگانی «شهر آماده» خبر داد و گفت: با این پویش تهران به سمت ایمنی حرکت خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بابایی در جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران گفت: با ورود جدی همه دستگاهها از جمله آتش نشانی و مدیریت بحران به موضوع ایمنی و با تفاهم نامه سه جانبه با هلال احمر؛ روال جدیدی در کاهش حوادث در شهر و دستیابی به شهر ایمن آغاز شده است.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت آموزش در حوزه ایمنی و مدیریت بحران شهر، گفت: افزایش ایمنی و کاهش حوادث سرفصل جدی کار کمیته ایمنی شورای شهر در دوره ششم قرار دارد.

بابایی، آموزش را مهمترین رکن در پیشگیری از حوادث برشمرد و افزود: در پویش آموزش همگانی شهر آماده؛ تلاش داریم از ظرفیت دستگاههای مختلف در شهرداری تهران بهره مند شویم و آموزش های ایمنی را به خانه ها وارد کنیم.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر افزود: سازمان زیباسازی، مرکز ارتباطات شهرداری تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی، اداره کل زنان و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغات محیطی شرکت مترو، اتوبوسرانی، سازمان تاکسیرانی و سایر دستگاه‌ها با همکاری با سازمان آتش نشانی و سازمان مدیریت بحران می‌توانند اثرگذاری مناسبی در دستیابی به اهداف پویش آموزش همگانی شهر آماده داشته باشند.

بابایی تولید محتوای مناسب در حوزه کاهش ایمنی را ضروری خواند و توصیه کرد که سازمان‌های مربوطه از ظرفیت فضای مجازی داخلی برای ارائه آموزش‌های رایگان شهروندان اقدام کنند و از فعالان فضای مجازی کمک بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه هم افزایی بین دستگاه‌های مرتبط دستیابی به اهداف طرح‌ها و پویش آموزش همگانی شهر آماده را محقق خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در این دوره بودجه مناسبی در اختیار حوزه ایمنی قرار گرفته که در سال آتی تلاش می شود این بودجه تحقق یابد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر در پایان ابراز امیدواری کرد که روالی که در حوزه ایمنی شورای شهر در پیش گرفته شده است آمار حوادث را کاهش دهد. همچنین شاخص کاهش حادثه به عنوان شاخص اصلی تغییر یابد.

منبع: ایرنا