تیم ملی فوتبال ایران در دومین‌ دیدار مرحله انتخابی جام جهانی در ورزشگاه هزاع بن زاید برابر تیم ملی امارات قرار می‌گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ سه‌شنبه(۲۰ شهریور) از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه هزاع بن زاید برابر تیم ملی امارات قرار می‌گیرد. تیم ملی ایران در گروه A این رقابت‌ها با تیم‌های ملی قطر، ازبکستان، امارات، کره‌شمالی و قرقیزستان هم‌گروه است.

شروع طوفانی پسران زاید مقابل قهرمان آسیا

تیم ملی فوتبال امارات که در گروه C جام ملت‌های آسیا با تیم ملی فوتبال ایران هم‌گروه بود با ۴ امتیاز بعد از شاگردان امیرقلعه‌نویی به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد اما با شکست مقابل تاجیکستان در ضربات پنالتی از دور این رقابت‌ها کنار رفت.

شاگردان پائولو بنتو که با ۱۶ امتیاز به عنوان صدرنشین از مرحله قبلی موفق به کسب جواز در این مرحله را بالاتر از تیم‌های ملی بحرین، یمن و نپال کسب کردند، در اولین تقابل خود باید مقابل تیم ملی قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا قرار می‌گرفتند.

تیم ملی امارات که با یک گل نیمه اول را مقابل قطر واگذار کرده بود موفق شد نیمه دوم با یک کامبک طوفانی ۳ گل را وارد دروازه قهرمان دو دوره متوالی جام ملت‌های آسیا کند تا از همان ابتدا نشان دهد که انگیزه بالایی برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ دارند. اماراتی‌ها تنها یک‌بار در سال ۱۹۹۰ موفق شدند به این رقابت‌ها صعود کنند و حالا هواداران این تیم بسیار امیدوار هستند که این اتفاق پس از ۳۶ سال دوباره تکرار شود.

تیم ملی فوتبال ایران نیز در اولین دیدار خود در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل تیم ملی قرقیزستان قرار گرفت و با چاشنی شانس موفق شد به لطف تک گل مهدی طارمی با ۳ امتیاز کامل این رقابت‌ها را آغاز کند.

دست بالا ایران در تقابل با امارات

امارات همواره مقابل تیم ملی فوتبال ایران بازنده بوده و کمتر توانسته است تیم ملی را به دردسر بیندازد. پسران زاید تاکنون ۱۹ بار مقابل یوزها قرار گرفتند که سهم تیم ملی فوتبال ایران ۱۵ پیروزی بوده است. ۳ دیدار با تساوی به پایان رسیده و امارات تنها یک‌بار موفق به برتری مقابل ایران شده است.

پسران زاید به دنبال انتقام از یوزها

آخرین رویارویی ایران و امارات هم مرحله گروهی جام‌ملت‌های ۲۰۲۳ قطر برمی‌گردد که تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با نتیجه ۲ بر یک امارات را مغلوب کند. امارات در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ نیز با تیم ملی کشورمان هم‌گروه بود که در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه یک بر صفر مقابل ایران مغلوب شدند. حالا پسران زاید انگیزه بالایی برای گرفتن انتقام از یوزهای ایرانی دارند.

انگیزه بالای بنتو برای هت‌تریک در صعود به جام‌جهانی

پائولو بنتو، مرد ۵۵ ساله پرتغالی در ابتدا سال ۲۰۲۳ و قبل از شروع جام ملت‌های آسیا جانشین رودولفو آروآبارن استرالیایی بر روی نیمکت امارات شد و حتی بعد از حذف از این رقابت‌ها نیز در سمت خود باقی ماند. بنتو تاکنون موفق شده تیم‌های ملی پرتغال و کره‌جنوبی را به جام جهانی برساند و حالا انگیزه بالایی دارد تا بتواند با تیم ملی امارات در این امر هت‌تریک کند.

آشنایی با امارات حریف تیم ملی فوتبال؛ انگیزه بنتو برای انتقام با استفاده از دورگه‌ها

بازیکنان دورگه اسلحه جدید اماراتی‌ها

تیم ملی امارات که همواره از بازیکنان دورگه در ترکیب خود بهره می‌برد، در این دوره نیز بازیکنان دورگه در لیست آن‌ها مقابل تیم ملی فوتبال ایران دیده می‌شود. ماکنزی هانت ۲۲ ساله که اصالتی انگلیسی دارد از سال ۲۰۱۸ به تیم آکادمی GO PRO دبی امارات پیوست و این بازیکن فصل قبل در هفده مسابقه اورتون در لیگ جزیره، جزء نیمکت نشینان بود اما به میدان نرفت. او برای اولین‌بار توسط بنتو به تیم ملی امارات دعوت شد و موفق شد یک پاس گل نیز مقابل قطر به نام خود ثبت کند.

یکی دیگر از بازیکنان دورگه که به تازگی توسط بنتو به تیم ملی امارات دعوت شده اوتون کوامی کویدو ۲۳ ساله است که متولد ساحل‌عاج است. او از سال ۲۰۲۱ در العین امارات حضور دارد و نقش پررنگی در قهرمانی این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشت. عدالی محمد که متولد سال ۲۰۰۴ در انگلیس است دیگر بازیکن دورگه است که برای اولین‌بار توسط بنتو به تیم ملی امارات دعوت شده است.

آشنایی با امارات حریف تیم ملی فوتبال؛ انگیزه بنتو برای انتقام با استفاده از دورگه‌ها

به غیر از این بازیکنان جونیور نیدای ۱۹ ساله، فابیو لیما ۳۱ ساله و کایو کاندیدو ۳۴ ساله دیگر بازیکنان متولد برزیل هستند که با تغییر تابعیت برای تیم ملی امارات بازی می‌کنند. عصام فائز، هافبک مراکشی‌الاصل ۲۴ ساله نیز در لیست امارات دیده می‌شود.