بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور امروز سه‌شنبه (۲۰ شهریور) در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.  

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی و بارش رگبار باران، رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی سبب صدور هشدار سطح زرد در نیمه شمالی آذربایجان غربی برای امروز (۲۰ شهریور) شده‌است. احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها وجود دارد.»
افزود: «در ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار و تا چهارشنبه(۲۱ شهریور) روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و و پس ‌از آن دوباره با کاهش دما روبه‌رو خواهیم شد.»
ادامه دارد: «تا روز پنجشنبه (۲۲ شهریور) در ارتفاعات مرکزی البرز در ساعات عصرگاهی بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه(۲۳ شهریور) برای دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شمال‌غرب، بارش پراکنده باران با احتمال رعد و برق مورد انتظار است.»
در شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی از ساعت‌ها، وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.
بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.