پس از گذشت ۱۱ماه از عملیات مهم طوفان‌الاقصی توسط حماس و در پی آن شکست و ناکامی سیاسی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود در راستای تغییر معادلات منطقه؛ اسرائیل به این جمع‌بندی رسید که فاز دیگری از درگیری را پیگیری کند که عبارت است از ترور شخصیت‌های تراز اول و مهم محور مقاومت. 

به گزارش همشهری آنلاین، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا: پس از گذشت ۱۱ماه از عملیات مهم طوفان‌الاقصی توسط حماس و در پی آن شکست و ناکامی سیاسی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود در راستای تغییر معادلات منطقه؛ اسرائیل به این جمع‌بندی رسید که فاز دیگری از نبرد را پیگیری کند که عبارت است از ترور شخصیت‌های تراز اول و مهم محور مقاومت. رژیم صهیونیستی تا به اینجای کار افراد قابل توجهی را در لیست ترور خود قرار داده است که اسماعیل هنیه یکی از اصلی‌ترین آنان بود که در تهران به شهادت رسید.

نفر بعدی که اسرائیل از ابتدای معرکه تا به امروز در پی ترور و حذف آن است، یحیی سنوار، فرمانده میدانی حماس بوده که تا به اینجای کار در عملی کردن ترور این شخصیت امنیتی و نظامی ناکام مانده است. در کل باید در نظر داشت با این رویه و فازی که اسرائیل پیگیری می‌کند احتمال ترور هر یک از شخصیت‌های مطرح محور مقاومت وجود دارد. از این رو با توجه به نفوذی که موساد و دستگاه‌های امنیتی اسرائیل در لبنان و جامعه لبنانی دارند؛ احتمال ترور سیدحسن نصرالله دور از انتظار نیست.

نکته مهم این است که با توجه به تجربه میدانِ نبرد اسرائیل و حزب الله لبنان؛ دسترسی به سیدحسن نصرالله برای اسرائیلی‌ها چندان کار ساده‌ای به حساب نمی‌آید. اما همانطور که بیان شد؛ ترور شخصیت‌های مهم حشدالشعبی، حزب‌الله، انصارالله، حماس و سپاه پاسداران در چند ماه گذشته توسط رژیم صهیونیستی موضوع ترور سیدحسن نصرالله را به شکل کلی منتفی نمی‌کند و این موضوع را دور از انتظار قرار نمی‌هد.

گفتنی است که تشکیلات حزب‌الله لبنان قائم بر اشخاص نبوده و حتی حذف و ترور دبیرکل آن مانع از ادامه پیگیری اهداف این گروه مقاومتی نخواهد بود. اما در هر صورت مقامات لبنان و حزب الله باید این تهدید را جدی بگیرند و تمهیدات لازم را برای حفاظت از ایشان آماده کنند. ریسک آسیب رساندن و عملی کردن تفکر جنایت‌کارانه ترور سیدحسن نصرالله بی‌شک برای اسرائیلی‌ها سنگین تمام می‌شود و هزینه بالایی را روی دست آن‌ها قرار خواهد داد.