ساکنان سرزمین‌های اشغالی از سانسور شدن اطلاعات و داده‌های مربوط به جنایات ارتش در فضای مجازی حمایت می‌کنند.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: اکثریت ساکنان سرزمین‌های اشغالی از سانسور شدن اطلاعات و داده‌های مربوط به جنایات ارتش رژیم ‌صهیونیستی در فضای مجازی حمایت می‌کنند.

مرکز نظرسنجی پیو گزارش داده که 72 درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی ترجیح می‌دهند ویدئوها و تصاویر مربوط به نسل‎کشی فلسطینیان که انتقادات گسترده‌ای را متوجه تل‌آویو کرده در رسانه‌های اجتماعی سانسور شود.

بر اساس این نظرسنجی، 59 درصد اسرائیلی‌ها گفته‌اند مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی در همبستگی و همدردی با ساکنان نوار غزه منتشر می‎شود باید سانسور شود.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به نتایج این نظرسنجی می‌گویند محدود کردن علت اصلی اقدامات نسل‌کشانه رژیم صهیونیستی به موضع‌گیری‌ها و سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم ساده‌انگارانه است چرا که این ساکنان سرزمین‌های اشغالی هستند که از جنایات دولت این رژیم حمایت می‌کنند. برخی از یافته‌های این نظرسنجی عبارتند از:

  • حذف مطالب درباره لزوم ایستادگی در برابر اسرائیل 92 درصد موافق 4 درصد مخالف
  • حذف مطالب در همبستگی با جنبش حماس 87 درصد موافق 7 درصد مخالف
  • حذف ویدئوها و تصاویر دلخراش مربوط به جنگ غزه 72 درصد موافق 20 درصد مخالف
  • حذف مطالب مربوط به همدردی با غیرنظان فلسطینی 59 درصد موافق 30 درصد مخالف
  • حذف مطالب انتقادی از دولت اسرائیل به دلیل جنگ 50 درصد موافق 41 درصد مخالف

صهیونیست‌ها در شرایطی همزمان حملات خود به نوار غزه و کرانه باختری را ادامه می‌دهند که منابع عبری‌زبان از تشدید اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند. روزنامه یدیعوت آحرونوت اخیرا به نقل از افسران ارشد نوشته مسئولان سیاسی خواهان تشدید حملات به کرانه باختری هستند در حالی که سرویس‌ اطلاعات داخلی (شاباک) به‌خاطر نبود امکانات با این درخواست مخالفت کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع نظامی با اشاره به اینکه وضعیت کرانه باختری در آستانه انفجاری بزرگ است، نوشته، شمار زیادی از افسران ارتش اسرائیل به سبب سیاست‌های افراطی دولت در فکر استعفا هستند.در همین راستا، یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز گفته وزارت جنگ نسبت به آنچه در کرانه باختری در جریان است هشدار داده است و اگر دولت این هشدارها را نادیده بگیرد، مسئولیت هر فاجعه‌ای که رخ بدهد، متوجه آن خواهد بود.