تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

«وام ۷/۲میلیاردی رئیس سازمان بورس»، «ناترازی انرژی در ایران»، «نایاب‌شدن بنزین در شمال کشور» و...؛ این خبرها در روزهای گذشته بیشتر به گوش‌تان خورده یا خبر «کسب ۳۰مدال المپیادهای جهانی توسط جوانان نخبه ایرانی در یک سال»؟

به گزارش همشهری آنلاین دانیال معمار؛ سردبیر روزنامه همشهری نوشت: «وام ۷/۲میلیاردی رئیس سازمان بورس»، «ناترازی انرژی در ایران»، «نایاب‌شدن بنزین در شمال کشور» و...؛ این خبرها در روزهای گذشته بیشتر به گوش‌تان خورده یا خبر «کسب ۳۰مدال المپیادهای جهانی توسط جوانان نخبه ایرانی در یک سال»؟
پاسخ معلوم است؛ همان خبرهای اول. حقیقت این است که خیلی‌ها در داخل و خارج کشورمان دوست ندارند این‌جور خبرها به گوش مردم برسد. رسانه‌های شیطانی خارجی که جای خود، برخی رسانه‌های غریب‌پرست و فریب‌خورده داخلی هم علاقه‌ای به انتشار این خبرها ندارند. چرا؟ پاسخ این هم مشخص است.

یکم- ثروت کشورها فقط به داشتن وسعت و منابع زیرزمینی و معادن و نفت و گاز و... نیست. ما در دورانی زندگی می‌کنیم که ثروت ملت‌ها و کشورها وابسته به میزان سرمایه‌های انسانی آنهاست. همه کشورها این تعداد جوان نخبه ندارند. همین سرمایه بی‌نظیر باید باعث ایجاد احساس عزت میان ما ایرانی‌ها شود؛ اما واضح است که دشمنان خارجی و غربزدگان داخلی با همین عزتمندبودن ما مخالفند. پس طبیعی است که خبر درخشش المپیادی‌های ما سانسور شود و کمتر به گوش‌ها برسد.

دوم- انقلاب در کشور ما یک تحول ایجاد کرد. قبل از انقلاب ما چند قهرمان ورزشی داشتیم؟ چقدر فرصت برای درخشش دختران و زنان ما فراهم بود؟ انقلاب ما انقلاب خودباوری بود. خبر افتخارآفرینی نخبه‌های جوان ما نباید منتشر شود، چون این خودباوری نباید بیشتر از این تقویت شود. در عوض خبرهای گزنده و تلخ و سیاه می‌تواند به تقویت حس خودتحقیری کمک کند؛ آفتی که امروز گریبان خیلی‌ها را گرفته است.

سوم- سال‌هاست با تمام توان‌شان می‌گویند شما نمی‌توانید؛ چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن. تزریق ژن ناتوانی به ایرانی‌ها، برنامه همیشگی غربی‌ها بوده است. هدف چیست؟ هویت ملت ما باید در ذیل هویت آنها تعریف شود. باید وابسته باشیم. وقتی این اتفاق افتاد، چپاول و تاراج سرمایه‌ها و امکانات کشور ما امکان‌پذیر می‌شود. خب، خبری مثل موفقیت جوانان ایران در عرصه‌های علمی، یعنی فریاد بلند «ما می‌توانیم»؛ بنابراین تا جایی که بتوانند آن را پنهان می‌کنند. ایران مستقل، قوی و سربلند، همان کابوسی است که غربی‌ها و غربزده‌ها از آن وحشت دارند.

چهارم- ۴۵سال است که می‌گویند با حجاب نمی‌شود قهرمان میدان‌های ورزشی شد، با معنویت و ایمان امکان ندارد به قله‌های علمی جهان رسید. نمی‌توان هم مادر بود، هم خانواده تشکیل داد و هم به موفقیت رسید. خب، ما با همین معنویت و با همین حجاب به قله‌ها رسیده‌ایم؛ درست برخلاف غرب که هرجا به موفقیت و قدرت رسیده، از معنویت تهی شده است. پس طبیعی است که نخواهند درخشش جوان مسلمان باایمان ما در عرصه‌های بین‌المللی دیده شود.
خلاصه کلام اینکه امروز جوانان نخبه ما در عرصه‌های مختلف جهانی پرچم تمدن نوین اسلامی را بالا برده‌اند و به همین دلیل خبرهایشان نباید دیده و شنیده شود. امروز بخشی از جهاد تبیین، بیان همین موفقیت‌هاست.