معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و فعلی ارشاد گفت: اینترنت یک اتوبان است و هنر ما نباید بستن اتوبان و راه باشد بلکه ما باید بتوانیم جلوی محموله‌های نامشروع در مسیر این اتوبان را سد کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر سابق و فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی طی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات محمدمهدی اسماعیلی به واسطه تلاش‌های وی در دوره ۳ ساله وزارت گفت: ارباب رجوع‌های حوزه وزارت ارشاد یعنی هنرمندان و اهل قلم و فرهنگ که الگویی برای جامعه و جوانان هستند، همواره جایگاه برجسته و ویژه‌ای داشته و دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در دهه پنجم انقلاب باید طبق تکلیف بر اساس سند چشم انداز حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: جهت گیری اصلی سند چشم انداز جایگاه اول در منطقه در همه شاخص ها و الهام بخش در دنیای اسلام است و بر همین اساس بنا بوده و هست که سال آینده در همه زمینه‌ها به این هدف برسیم.

عارف با طرح این سوال که با وجود گذشت ۲۰ سال از تصویب سند چشم انداز، چه میزان در بخش نرم افزاری در مسیر تحقق سند چشم انداز حرکت کردیم؟، گفت: شاخص‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نشان می‌دهد خیلی از اهداف سند چشم‌انداز فاصله داریم. یکی از علت این عقب‌ماندگی هم این است که در الگوسوزی مفاخر فرهنگی خوب عمل نکردیم و جوانان و دانشجویان و نوجوانان ما احساس بی هویتی می‌کنند و هویت خود را در جای دیگر دنبال می‌کنند که این موضوع باید مورد توجه جدی وزارت ارشاد قرار بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تهاجم فرهنگی یک واقعیت جدی برای ماست، عنوان کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی چه کار کردیم؟ آیا صورت مساله را پاک کردن مقابله با تهاجم فرهنگی است؟

وی افزود: اینترنت یک اتوبان است و هنر ما نباید بستن اتوبان و راه باشد بلکه ما باید بتوانیم جلوی محموله‌های نامشروع در مسیر این اتوبان را سد کنیم. در حقیقت هنر این است که با محتوای غلط و غیر فرهنگی فضای مجازی مقابله کنیم.

عارف با بیان اینکه امروز ترویج اخلاق و فرهنگ غنی اسلامی متناسب با همه اقشار و گروه های جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: گرفتاری قشر جوانان و جوانان از میانسال‌ها بیشتر است و کم برای اینها سرمایه گذاری کردیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کشور فقط ۷-۸ تا کلانشهر یا شهر و محله ما نیست؛ کشور مجموعه همه استان‌ها و شهرها و شهرک‌ها و روستاها و محله هاست که همه آنها حق رشد و توسعه دارند.

منبع: تسنیم